La consciència de l’irreal en «Ronda naval sota la boira» de Pere Calders.
DOI:
https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10391Paraules clau:
Ficcirealisme, pressuposicions, toponímia, autorResum
Quan Pere Calders va presentar Ronda naval sota la boira (1957) a un concurs literari va provocar reaccions adverses en el jurat; quan la va publicar nou anys després la reacció crítica tampoc no va ser positiva. Una possible explicació es deu al fet que Calders, amb una consciència clara del desafiament, desvela els mecanismes de ficció i d’irrealitat que encobreix la tradició de la novel·la realista, que era considerada de referència tant per la crítica com pels lectors del país. En aquest article analitzem els procediments pels quals Calders construeix aquest món irreal alhora que els desvela.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum616
-
PDF368
Número
Secció
Llicència
L’autor o autora que adrece un treball a la redacció de Caplletra perquè siga publicat ha de ser la persona titular legítima dels drets d'explotació. La legitimació per a la publicació del treball ha d’incloure també les imatges, les taules, els gràfics i altres materials que puguen complementar el text, amb independència de si n'és l'autor o autora.
Copyright. Quan publica el treball en la revista, l'autor o autora cedeix a Caplletra. Revista Internacional de Filologia els drets d'explotació (reproducció, distribució i comunicació pública), tant per a l'edició impresa en paper com per a la versió electrònica, que serà accessible mitjançant la xarxa Internet.
Tots els treballs publicats en Caplletra es troben sota una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
RESPONSABILITAT
Caplletra. Revista Internacional de Filologia no s'identifica necessàriament amb els punts de vista mantinguts en els treballs que publica.
Caplletra. Revista Internacional de Filologia declina tota responsabilitat derivada de qualsevol vulneració eventual dels drets de propietat intel·lectual que poguera ser duta a terme pels autors o autores.