La implementació d’una nova gramàtica pedagògica: obstacles i oportunitats a partir de l’experiència al Quebec francòfon

Autors/ores

  • Marie Nadeau Université du Québec à Montréal

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10399

Paraules clau:

gramàtica, ensenyament, francès escrit, formació del professorat

Resum

La qualitat de la llengua francesa al Quebec és un tema sensible i que està constantment d’actualitat a causa de la situació sociolingüística del francès a l’Amèrica del Nord. En aquest article, que tracta de la implementació d'una nova gramàtica a les escoles del Quebec (província francòfona del Canadà) per millorar el nivell de l’alumnat en el domini de la seva llengua, s’esbossen les dificultats inherents al sistema ortogràfic francès per explicar en quins aspectes l’ortografia requereix per part de l’escriptor el domini d’un bon nombre de nocions gramaticals simplement per dominar-la. A continuació, es defineixen les grans línies d'aquesta nova gramàtica i el que la distingeix de la gramàtica tradicional. En darrer terme, s’aborda la història del procés d’implementació de la renovació gramatical a l'escola, per mitjà de programes oficials però també a través de la seva implementació sobre el terreny, la qual cosa necessàriament condueix al problema de la formació del professorat de primària i secundària. Per últim, es presenten les possibles solucions sorgides de la recerca i alguns consells dirigits a les persones que s’interessen per la renovació pedagògica en l'ensenyament de la gramàtica.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.12.2017

Com citar

Nadeau, M. (2017). La implementació d’una nova gramàtica pedagògica: obstacles i oportunitats a partir de l’experiència al Quebec francòfon. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (63), 189–216. https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10399
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    650
  • PDF
    496

Número

Secció

ARTICLE MONOGRÀFIC

Metrics

Articles similars

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.