«Els creadors de ficcions damunt l'escena: del "teatre autobiogràfic" a l'"autobiografia escènica"»

Autors/ores

  • Ramon Xavier Rosselló

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.55.6778

Paraules clau:

teatre contemporani, metaficció, autobiografia, autoficció, pacte de lectura

Resum

Aquest article se centra en modalitats diferents de construcció de l’obra teatral que tenen com a base una relació explícita, amb major o menor grau, entre el creador i la ficció: teatre autobiogràfic, teatre autoficcional i autobiografia escènica. Veurem com aquesta relació es fa present en el procés de recepció a través de diferents mecanismes, especialment a partir de paratextos, i com permet activar pactes de lectura entre obra i receptor de tarannà divers. En concret, aquest acostament a la metaficció autobiogràfica en el teatre contemporani es desenvolupa a partir de l’anàlisi de tres obres: «Indian summer» (1987), de Rodolf Sirera, «Currículum» (1994), de Pasqual Alapont i Carles Alberola, i «Com a pedres» (2006), de la companyia El pont flotant.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.10.2013

Com citar

Rosselló, R. X. (2013). «Els creadors de ficcions damunt l’escena: del "teatre autobiogràfic" a l’"autobiografia escènica"». Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (55), 175–197. https://doi.org/10.7203/caplletra.55.6778
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    393
  • PDF
    240

Número

Secció

ARTICLE MONOGRÀFIC

Metrics