Hacia una escuela multicultural
DOI:
https://doi.org/10.7203/CGUV..14493Abstract
El inusitado crecimiento de la inmigración en los últimos años ha transformado en buena medida la escuela española, incrementando su carácter multicultural, acentuando algunas diferencias entre la red pública y la privada o concertada, obligando a transformaciones notables para adaptar la escuela a la nueva realidad y sus necesidades. El artículo aborda los ritmos de llegada, la distribución territorial del nuevo alumnado y su tendencia a la concentración en la escuela pública, pero también analizo cuestiones de gran influencia en el ámbito educativo como el insuficiente conocimiento de nuestra(s) lengua(s), las diferencias religiosas, la concentración excesiva en algunos centras concretos o la necesidad de un esfuerzo económico suplementario.Downloads
Downloads
How to Cite
-
Abstract190
-
PDF (Español)83
Issue
Section
License
The authors transfer to Cuadernos de Geografía de la Universitat de València the rights of reproduction in scientific journals of the published texts. Likewise, they allow the CGUV team to distribute these contents, in addition to the CGUV website, in all those scientific databases in which it is indexed, always with the aim of ensuring a wide distribution of the work.
Building on a firm commitment to open content policies and trying to guarantee the maximum dissemination of published papers, the authors maintain all copyright rights. They may reproduce and distribute their works in other publications. However, it is recommended to disclose in the new text that it has been previously published in CGUV with a full citation.
The texts published in this journal are -if not indicated otherwise- under a Creative Commons license: Recognition-Non-Commercial-NoDerivative 4.0 International. The full license can be consulted at Creative Commons