Nuevas lecturas en torno al retablo mayor de San Jaime apóstol de Algemesí.
DOI:
https://doi.org/10.7203/imago.0.1205Keywords:
Saint James, Algemesí, Ribalta, iconographical typesAbstract
This article offers an interpretation of the possible meanings present in the ancient altar-piece or reredos of Saint James the Apostle in Algemesí [province of Valencia], painted by Francisco Ribalta between 1603 and 1610. It studies the different iconographical types that formed the altar-piece and their underlying literary tradition by means of an interpretation of the ideological discourse manifested in the diverse narrative and conceptual images, as examples of conversion, preaching and virtue as a path to perfection in Christian life.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract514
-
PDF (Español)881
Issue
Section
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported.
Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo.
Los/as autores/as podrán depositar sus contribuciones en repositorios institucionales o de acceso abierto de cualquier otro tipo, con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista, y conservarán el derecho a utilizarlas con fines académicos, de investigación y educativos.