Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula: cap a una tipologia de docents

Autors/ores

  • Núria Bastons Generalitat de Catalunya Departament d'Ensenyament
  • Llorenç Comajoan-Colomé Universitat de Vic Universitat Central de Catalunya
  • Oriol Guasch Universitat Autònoma de Barcelona
  • Teresa Ribas Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10397

Paraules clau:

creences i pràctiques del professorat, cognició del docent, ensenyament i aprenentatge de la gramàtica, ensenyament i aprenentatge de la llengua

Resum

L’article s’insereix en la tradició d’estudis sobre els sabers i les creences del professorat que indaguen en les concepcions sobre l’ensenyament i l’aprenentatge com a punt de referència per a la planificació de la millora dels criteris d'intervenció a les aules. Recull dos estudis paral·lels que pretenen conèixer la cognició i les pràctiques dels docents en relació amb l’ensenyament de la gramàtica, un sobre una mostra de professorat de primària i de secundaria encarregat de l’ensenyament del català i el castellà, i un altre sobre una mostra de professorat de català com a segona llenguaen l'àmbit de l'ensenyament d'adults. En tots dos casos, les respostes a un qüestionari sobre el paper de la gramàtica en l’ensenyament de la llengua i sobre les pràctiques habituals permeten establir una tipologia en què es distingeixen perfils docents diferenciats.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.12.2017

Com citar

Bastons, N., Comajoan-Colomé, L., Guasch, O., & Ribas, T. (2017). Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula: cap a una tipologia de docents. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (63), 139–164. https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10397
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    1238
  • PDF
    800

Número

Secció

ARTICLES MONOGRÀFIC

Metrics

Articles similars

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.