Com integrar un focus en la gramàtica a les classes comunicatives de llengua

Autors/ores

  • Hossein Nassaji University of Victoria

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10398

Paraules clau:

focus en la forma, ensenyament de la gramàtica, enfocament comunicatiu, instrucció a l’aula

Resum

Hi ha un ampli suport teòric i empíric en el camp de l'adquisició de segones llengües (L2) per a les estratègies d'instrucció que dirigeixen l'atenció de l’aprenent cap a les formes gramaticals durant les activitats centrades en el significat. Aquest tipus d'instrucció s’ha anomenat «instrucció de focus en la forma» i s’ha distingit dels enfocaments tradicionals basats en la gramàtica que ensenyen formes lingüístiques de manera aïllada i descontextualitzada, que s’ha anomenat «instrucció de focus en les formes». Aquest article comença amb una breu descripció de la noció de focus en la forma i els seus fonaments teòrics i empírics. A continuació, es presenten una sèrie d'opcions d'instrucció per a la integració d'un enfocament en la gramàtica en l'ensenyament comunicatiu de llengües. Es descriu cada opció, se'n repassen les bases teòriques i empíriques i es donen exemples de com es poden utilitzar a l'aula.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.12.2017

Com citar

Nassaji, H. (2017). Com integrar un focus en la gramàtica a les classes comunicatives de llengua. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (63), 165–188. https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10398
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    922
  • PDF
    805

Número

Secció

ARTICLE MONOGRÀFIC

Metrics

Articles similars

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.