A l'entorn de l'adquisició de la sintaxi i del seu estudi

Autors/ores

  • Joana Rosselló
  • Mireia Llinàs
  • Aurora Bel

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.35.4906

Paraules clau:

adquisició de llengües, estudi de la sintaxi, sintaxi

Resum

This article reflects upon new observations and old concepts related to the acquisition of syntax by examining the strengths and weaknesses of research in acquisitional syntax. Two of the strengths are the interdisciplinary nature of child acquisitional studies and the potential dialogue between research in theoretical syntax and acquisitional syntax. A weakness, possibly the result of excessive specialization, is the lack of real dialogue in general debates related to central foundational concepts in syntax, such as the poverty of stimulus argument or the conception of Universal Grammar. This article reviews two recent publications that touch upon these topics and discusses the results in light of research in early syntax within the generative paradigm.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.10.2003

Com citar

Rosselló, J., Llinàs, M., & Bel, A. (2003). A l’entorn de l’adquisició de la sintaxi i del seu estudi. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (35), 59–78. https://doi.org/10.7203/caplletra.35.4906
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    407
  • PDF
    214

Número

Secció

ARTICLE MONOGRÀFIC

Metrics

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.