Língüística aplicada a l'ensenyament i nous corrents d'investigació en lingüística

Authors

  • Ferran Robles i Sabater

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4754

Keywords:

lingüistes alemanys, lingüística catalana, pragmàtica, lingüística aplicada, anàlisi discursiva, lingüística textual

Abstract

Aquest article es proposa indagar les principals aportacions dels romanistes alemanys, austríacs i suïssos al desenvolupament dels estudis catalans en àmbits de recerca com la Lingüística aplicada i l’ensenyament i l’aprenentatge del català, així com en els anomenats nous corrents d’investigació en lingüística general. Una revisió dels treballs més destacats, dins de camps com la Pragmàtica, l’Anàlisi Discursiva, la Lingüística Textual, la Lingüística de Corpus i la Fraseologia mostraran, d’una banda, el paper rellevant que han jugat els estudis de catalanística d’autors germanoparlants com a motor de transformacions i innovacions en l’anàlisi descriptiva de la llengua des d’una multiplicitat de noves perspectives metodològiques i, de l’altra, l’interès continuat dels acadèmics alemanys per la llengua i la cultura dels països de parla alemanya, el qual es prolonga des del propi començament de la Filologia Romànica fins els nostres dies.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2009-10-01

How to Cite

Robles i Sabater, F. (2009). Língüística aplicada a l’ensenyament i nous corrents d’investigació en lingüística. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (47), 207–234. https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4754
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    301
  • PDF (Català)
    124

Issue

Section

ARTICLES MONOGRÀFIC

Metrics

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.