El gest i la dixi d'espai en textos instructius

Authors

  • Jaume Fitó Pardo

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.46.4755

Keywords:

pragmàtica, dixi, gestualitat, sincronització

Abstract

La dixi és normalment concebuda, des del punt de vista lingüístic, com un fenomen que mostra la relació entre els trets estructurals del llenguatge i el context específic de comunicació. Hi ha mecanismes no verbals que també actuen com a recursos díctics en moltes situacions de la llengua oral. És per aquesta raó que calen estudis que analitzin diferents aspectes de la combinació d’aquests diferents mecanismes. L’objectiu d’aquesta proposta és analitzar la relació entre la verbalització dels díctics d’espai trobats en els textos instructius del projecte PRAGMAESTIL i els elements no verbals que els acompanyen. Concretament, s’observarà en primer lloc si els díctics van acompanyats de gestos o no; en segon lloc, quant als casos amb correspondència no verbal, s’establirà la relació que hi ha entre aquesta part no verbal i la part verbal d’aquests díctics pel que fa al temps d’execució de cada una d’elles; per últim, s’analitzarà si hi ha diferències en funció de la llengua de producció del text (L1, L2 o L3).

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2009-04-01

How to Cite

Fitó Pardo, J. (2009). El gest i la dixi d’espai en textos instructius. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (46), 9–42. https://doi.org/10.7203/caplletra.46.4755
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    432
  • PDF (Català)
    223

Issue

Section

ARTICLES MISCEL·LÀNIA

Metrics