Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents

Autores/as

  • Josep Ribera

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4748

Palabras clave:

oralitat, dixi situacional, dixi textual, metàfora metatextual, repetició, reiteració, estil segmentat

Resumen

El discurs oral informal, ontogenèticament més bàsic i d’altra banda habitual en les interaccions comunicatives dels aprenents, es projecta de manera freqüent en les seves produccions escrites. Concretament, els escrits dels estudiants palesen sovint l’ancoratge contextual, la restrictivitat del codi i la simplificació estructural i informativa de les unitats sintàctiques, característiques de l’oralitat. L’anàlisi de la cohesió referencial de les narracions escrites dels aprenents en relació amb les dels escriptors experts mostra l’emergència o la permanència de l’oralitat en l’escriptura dels estudiants. Aquesta situació s’evidencia a través de diverses característiques lexicogramaticals i discursives, com alguns usos díctics situacionals poc adequats a la comunicació escrita, la presència massa abundant d’estructures el·líptiques de referència indefinida i de substantius semànticament poc específics, l’abús de la repetició i la tendència a l’estil segmentat.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2009-10-01

Cómo citar

Ribera, J. (2009). Trets d’oralitat en narracions escrites d’aprenents. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (47), 75–102. https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4748
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    502
  • PDF (Català)
    311

Número

Sección

ARTÍCULOS MISCELÁNEA

Métrica

Artículos similares

1 2 3 4 5 6 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.