El museo como foro de investigación y diálogo contemporáneo
DOI:
https://doi.org/10.7203/eari.2.2529Abstract
El museo se concibe como un nuevo foro o espacio de pensamiento e investigación continua donde se desarrollan estrategias educativas innovadoras, en las que quedan involucrados todos los departamentos implicados en la conservación y difusión del patrimonio histórico, cultural y artístico, con el fin de facilitar experiencias estéticas adecuadas a las diferentes tipologías de público con las que cuenta la actual ciudadanía.
Palabras clave: Educación Artística, Educación Estética, Museos Contemporáneos de Arte, Pedagogía del Museo, Educación Patrimonial
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract409
-
PDF (Español)378
Issue
Section
License
Educación artística: revista de investigación (EARI) retains the proprietary rights (copyright) of published works, and favors and allows the reuse of the same under the license Creative Commons Attribution-Noncommercial Use 4.0 International License (CC-BY-NC 4.0), which allows third parties to use the published material whenever the authorship of the work and the source of publication is mentioned (journal, publisher and URL of the work), and it is used for non-commercial purposes.
Authors are encouraged to disseminate their work after it has been published, through the internet (for example, in institutional archives online or on its website) which can generate interesting exchanges and increase work appointments.