Presentació

Autors/ores

  • Natalia María Campos Martín Universitat de València
  • Miguel Ángel Candel Mora Universitat Politècnica de València http://orcid.org/0000-0001-8754-6046
  • Emilio Ortega Arjonilla Universidad de Málaga

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf.24.16319

Paraules clau:

ensenyament de la traducció, traducció especialitzada, estudis de corpus, història de la traducció

Resum

Els díhuit articles d'aquest monogràfic “Educar en traducció i ensenyar des de la traducció: estat de la qüestió i evolució diacrònica” reflecteixen la bona salut dels estudis de traducció i l'interés creixent per l'estudi de les relacions entre ensenyament i traducció des de diferents perspectives. Amb aquesta cartografia de la didàctica de la traducció, des del punt de vista sincrònic i diacrònic, queda patent, per tant, els diferents enfocaments i la fonamentació teòrica de la investigació actual en traducció. Des d'orientacions i metodologies d'investigació basades en corpus i l'ús de tecnologies de la informació i les comunicacions per a revelar patrons que servisquen d'ajuda a tant docents com a estudiants, fins a la revisió d'estudis terminològics, la comparació de traduccions, o l'anàlisi de qüestionaris i entrevistes, aquesta mostra posa de manifest la varietat de metodologies d'investigació i la interdisciplinarietat dels estudis de traducció. Referent al camp d'aplicació, els articles d'aquest número de Quaderns de Filologia: Estudis Lingüístics aborden diferents orientacions didàctiques com a traducció jurídica, literària, mèdica, o especialitzada en camps com l'arquitectura, el turisme, les ciències o l'electrotècnia.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Natalia María Campos Martín, Universitat de València

Departament de Filologia Francesa i Italiana

Miguel Ángel Candel Mora, Universitat Politècnica de València

Departament de Lingüística Aplicada

Emilio Ortega Arjonilla, Universidad de Málaga

Departament de Traducció i Interpretació

Descàrregues

Publicades

2019-12-27

Com citar

Campos Martín, N. M., Candel Mora, M. Ángel, & Ortega Arjonilla, E. (2019). Presentació. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 24(24), 11–19. https://doi.org/10.7203/qf.24.16319
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    653
  • PDF (Español)
    306

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.