La gramàtica escolar i la "gramàtica popular" en l'últim quart del segle XIX: subsidis per a una historiografia de l'ensenyament de la llengua portuguesa

Autors/ores

  • Maria Filomena Gonçalves Universidade de Évora

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf.0.19066

Paraules clau:

gramàtica popular, gramàtica escolar, portugués, llengua materna.

Resum

En les últimes dècades, el "corpus fonamental" de les obres gramaticals ha sigut obligat. No obstant això, no pocs textos són relegats a una "historiografia menor" de la gramàtica portuguesa. A partir d'un "estat de la qüestió" sobre la gramàtica escolar de l'últim quart del segle XVI, aquest article analitza dues "gramàtiques populars" (1871, 1882) com a textos metalingüístics que presenten característiques estructurals, conceptuals, terminològiques i discursives en sintonia amb l'objectiu d'acostar el coneixement accessible i actualitzat al públic en general.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2020-12-17

Com citar

Gonçalves, M. F. (2020). La gramàtica escolar i la "gramàtica popular" en l’últim quart del segle XIX: subsidis per a una historiografia de l’ensenyament de la llengua portuguesa. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 25, 29–41. https://doi.org/10.7203/qf.0.19066
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    568
  • PDF (Español)
    354

Metrics

Articles similars

<< < 7 8 9 10 11 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.