Estudis sobre l'adquisició/aprenentatge del gènere nominal per part d'estudiants no natius de portugués: Rellevància pedagògica

Autors/ores

  • Cristina Martins Universidade de Coimbra, CELGA-ILTEC, FLUC  

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf.0.19078

Paraules clau:

gènere nominal, portugués com a llengua no materna, portugués com a llengua estrangera, desenvolupament interlingüïstic, disseny instructiu.

Resum

El gènere nominal (tant l'assignació de valors com la concordança) és una estructura crítica reconeguda per als estudiants de portugués com a llengua no materna (PLNM), i diversos estudis sobre l'adquisició/aprenentatge del portugués ja l'han demostrat (Ferreira, 2011 i 2019; Godinho, 2010; Leiria, 2006; Li & Flores, 2019; Mariotto & Lourenço-Gomes, 2013; Mariotto, 2014; Lacsán, 2015; Martins, 2015; Pinte, 2015 i Silva, 2018). En aquest treball s'analitzen aquests estudis amb vista a la utilització pedagògica dels seus resultats i considerant la seua possible contribució a la descripció built-in syllabus (Corder, 1967) dels alumnes del PLNM. Una anàlisi d'aquesta naturalesa, del qual es manca en l'actualitat, resulta especialment rellevant per a orientar el disseny de les instruccions.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2020-12-17

Com citar

Martins, C. (2020). Estudis sobre l’adquisició/aprenentatge del gènere nominal per part d’estudiants no natius de portugués: Rellevància pedagògica. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 25, 169–184. https://doi.org/10.7203/qf.0.19078
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    585
  • PDF (Español)
    485

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.