Estudis sobre l'adquisició/aprenentatge del gènere nominal per part d'estudiants no natius de portugués: Rellevància pedagògica
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf.0.19078Paraules clau:
gènere nominal, portugués com a llengua no materna, portugués com a llengua estrangera, desenvolupament interlingüïstic, disseny instructiu.Resum
El gènere nominal (tant l'assignació de valors com la concordança) és una estructura crítica reconeguda per als estudiants de portugués com a llengua no materna (PLNM), i diversos estudis sobre l'adquisició/aprenentatge del portugués ja l'han demostrat (Ferreira, 2011 i 2019; Godinho, 2010; Leiria, 2006; Li & Flores, 2019; Mariotto & Lourenço-Gomes, 2013; Mariotto, 2014; Lacsán, 2015; Martins, 2015; Pinte, 2015 i Silva, 2018). En aquest treball s'analitzen aquests estudis amb vista a la utilització pedagògica dels seus resultats i considerant la seua possible contribució a la descripció built-in syllabus (Corder, 1967) dels alumnes del PLNM. Una anàlisi d'aquesta naturalesa, del qual es manca en l'actualitat, resulta especialment rellevant per a orientar el disseny de les instruccions.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum585
-
PDF (Español)485
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).