Tracking essay writing strategies of university students writing academic assignments in English as an L2
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3929Paraules clau:
escriptura en L2, estratègies de redacció, planificació, revisions, aprenents avançatsResum
En aquest estudi s'investiga la relació existent entre la planificació i la revisió amb aprenentes de l'escriptura en anglès com L2. Aquests estudiants tenen un nivell avançat que preparen un extens treball acadèmic escrit en anglès. Aquesta recerca s'ha basat en cinc estudiants visitants, que realitzaven un curs de lingüística i mòduls de llengües modernes en una universitat britànica; se'ls va demanar que seleccionessin un treball escrit que se'ls havia assignat per una de les seves unitats i que guardessin els esborranys que periòdicament feien durant el procés i redacció del treball.També se'ls va exigir anotar aquells aspectes que s'han tingut en compte en la preparació i redacció d'aquest treball. Els resultats dels arxius ens proporcionen una sèrie d'instantànies de la redacció de cada estudiant en les diferents etapes del procés des dels primers esborranys al treball final. Els treballs tenien una longitud entre 1.500 i 2.000 paraules i van ser escrits normalment en un període de diversos dies, una mica d'aquest temps ho van dedicar a investigar sobre el tema triat.
Les revisions i els canvis realitzats en els treballs entre els esborranys guardats van ser classificats. En els canvis es podien aprecies els següents aspectes: les supressions, les addiccions, substitucions i altres canvis introduïts van ser analitzats tant des del punt de vista del contingut com a lingüístic i l'estructura general.
Aquesta anàlisi va ser utilitzada, juntament amb els comentaris dels propis estudiants, per desenvolupar un perfil de les estratègies de revisió i planificació de cada escriptor. L'anàlisi suggereix que gran part dels primers escrits es van realitzar mentre els estudiants encara estaven formulant o finalitzant la seva planificació per a la direcció general i el disseny de l'assaig. Això es va poder constatar en el model de les revisions realitzades pels estudiants en els seus esborranys amb canvis en el contingut general i l'adreça conceptual del text que sembla reflectir la cerca d'una forma o estructura que, una vegada esbrinada, permeti a l'escriptor avançar cap a l'objectiu d'un text ‘finalitzat’. Els estudiants en aquest estudi semblaven finalitzar els seus plans seguint la seva pròpia iniciativa i en els diferents moments del seu exercici escrit.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum283
-
PDF (Español)179
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).