Tracking essay writing strategies of university students writing academic assignments in English as an L2

Autors/ores

  • Alasdair Archibald University of Southampton

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3929

Paraules clau:

escriptura en L2, estratègies de redacció, planificació, revisions, aprenents avançats

Resum

En aquest estudi s'investiga la relació existent entre la planificació i la revisió amb aprenentes de l'escriptura en anglès com L2. Aquests estudiants tenen un nivell avançat que preparen un extens treball acadèmic escrit en anglès. Aquesta recerca s'ha basat en cinc estudiants visitants, que realitzaven un curs de lingüística i mòduls de llengües modernes en una universitat britànica; se'ls va demanar que seleccionessin un treball escrit que se'ls havia assignat per una de les seves unitats i que guardessin els esborranys que periòdicament feien durant el procés i redacció del treball.
També se'ls va exigir anotar aquells aspectes que s'han tingut en compte en la preparació i redacció d'aquest treball. Els resultats dels arxius ens proporcionen una sèrie d'instantànies de la redacció de cada estudiant en les diferents etapes del procés des dels primers esborranys al treball final. Els treballs tenien una longitud entre 1.500 i 2.000 paraules i van ser escrits normalment en un període de diversos dies, una mica d'aquest temps ho van dedicar a investigar sobre el tema triat.
Les revisions i els canvis realitzats en els treballs entre els esborranys guardats van ser classificats. En els canvis es podien aprecies els següents aspectes: les supressions, les addiccions, substitucions i altres canvis introduïts van ser analitzats tant des del punt de vista del contingut com a lingüístic i l'estructura general.
Aquesta anàlisi va ser utilitzada, juntament amb els comentaris dels propis estudiants, per desenvolupar un perfil de les estratègies de revisió i planificació de cada escriptor. L'anàlisi suggereix que gran part dels primers escrits es van realitzar mentre els estudiants encara estaven formulant o finalitzant la seva planificació per a la direcció general i el disseny de l'assaig. Això es va poder constatar en el model de les revisions realitzades pels estudiants en els seus esborranys amb canvis en el contingut general i l'adreça conceptual del text que sembla reflectir la cerca d'una forma o estructura que, una vegada esbrinada, permeti a l'escriptor avançar cap a l'objectiu d'un text ‘finalitzat’. Els estudiants en aquest estudi semblaven finalitzar els seus plans seguint la seva pròpia iniciativa i en els diferents moments del seu exercici escrit.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Alasdair Archibald, University of Southampton

Director of Postgraduate Taught Programmes Department of Modern Languages

Descàrregues

Com citar

Archibald, A. (2014). Tracking essay writing strategies of university students writing academic assignments in English as an L2. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 16, 21–39. https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3929
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    283
  • PDF (Español)
    179

Metrics

Articles similars

<< < 1 2 3 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.