Genre analysis in the academic writing class: with or without corpora?

Autors/ores

  • Viviana Cortes Georgia State University

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3932

Paraules clau:

anàlisi del gènere, corpus del llenguatge, anàlisi de movimients retòrics, escriptura en anglès per a fins acadèmics

Resum

Aquest article presenta un estudi comparatiu de dues classes dissenyades per ensenyar escriptura acadèmica en Inglés a alumnes internacionals de postgrau amb la finalitat de guiar als estudiants en l'anàlisi d'articles de recerca científica de les seves disciplines identificant convencions lingüístiques i d'organització freqüentment usades per investigadors reconeguts en aquestes disciplines. Una de les classes va ser dissenyada per ser impartida en un laboratori amb ordinadors en el qual els alumnes investigarien un corpus d'articles que ells mateixos recollirien per a aquesta classe. L'altra classe es va dictar en un aula regular, i els alumnes d'aquesta classe van investigar còpies en paper d'articles que ells van escollir entre les publicacions científiques de les seves disciplines.
Un grup d'avaluadors entrenats va analitzar l'escriptura d'ambdues classes i van descobrir que tots els alumnes podien reproduir l'esquema d'organització i les convencions lingüístiques que van aprendre en les seves classes. No obstant això, la qualitat de l'escriptura no va presentar grans diferències entre les dues classes. Els qüestionaris i entrevistes realitzats als alumnes van mostrar que l'ús del corpus va ser ben rebut pels alumnes en la classe amb enfocament tecnològic, mentre que els alumnes a l'aula regular van considerar que el nombre d'articles que van analitzar era una gran limitació per a qualsevol tipus de generalització.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Viviana Cortes, Georgia State University

Doctora en Lingüística Aplicada College of Arts & Sciences - Department of Applied Linguistics and ESL

Descàrregues

Com citar

Cortes, V. (2014). Genre analysis in the academic writing class: with or without corpora?. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 16, 65–80. https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3932
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    526
  • PDF (Español)
    722

Metrics

Articles similars

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.