La transposició creativa de Volpone de J. Romains i M. Tourneur
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.21.9325Resum
Som conscients que la fortuna que espera a un text en altres contextos després de la seua creació inicial és inseparable de la capacitat dels seus traductors per a adequar-se a les necessitats i expectatives del públic receptor, capacitat que, tant Jules Romains, autor del guió cinematogràfic de la pel·lícula francesa Volpone, estrenada en 1940, com Maurice Tourneur, director de la mateixa, van demostrar en la seua adaptació de la comèdia anglesa a un mitjà nou en un moment d'auge del cinema sonor. És precisament la creativitat d'aqueixa transposició de la comèdia més emblemàtica de Ben Jonson el que constitueix el centre d'interès del present article.
Paraules clau: Romains; Tourneur; Volpone; transposició creativa.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum546
-
PDF (Español)388
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).