Estratègia i trascendència dels noms en els Diàlegs de Joan Lluís Vives

Auteurs-es

  • Adela Codonyer Universitat de València

DOI :

https://doi.org/10.7203/VIVESIANA.1.8106

Résumé

En les següents pàgines s’analitzen les estratègies que Vives empra per nomenar els personatges dels Diàlegs, una de les seues obres més populars. Els protagonistes són essencialment els alumnes que van avançant en la seua formació, des de col·legials fins a joves universitaris. Juntament amb ells va progressant també el seu entorn d’acord amb el ritme pedagògic: els centres d’ensenyança, els continguts de l’aprenentatge i les interaccions amb els docents i amb els companys. Poc a poc anirem esbrinant que tot aquest món poblat d’estudiants, els apel·latius dels quals ens transmeten remembrances clàssiques i al·lusions modernes (contemporànies de l’època de Vives), oculta en realitat un sentit més profund.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Téléchargements

Publié-e

2016-03-23

Comment citer

Codonyer, A. (2016). Estratègia i trascendència dels noms en els Diàlegs de Joan Lluís Vives. VIVESIANA, (1), 33–44. https://doi.org/10.7203/VIVESIANA.1.8106
Metrics
Views/Downloads
  • Résumé
    345
  • PDF (Català/Valencià)
    279

Numéro

Rubrique

ARTICLES

Metrics