Internet matarà o salvarà la premsa científica? L'experiència de la revista francesa 'La Recherche'

Autors/ores

  • Luc Allemand La Recherche

DOI:

https://doi.org/10.7203/metode.80.3086

Paraules clau:

divulgació científica, França, Internet, revistes, xarxes socials

Resum

Des que es va començar a desenvolupar, no fa ni vint anys, Internet ha trasbalsat el paisatge mediàtic, començant per l’escrit. Els diaris de paper han hagut de prendre-ho ben en compte. En aquest article presentem una panoràmica de la situació de la divulgació científica a França a partir de l’experiència de La Recherche, una revista mensual de divulgació científica, i de la d’altres mitjans francesos.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Luc Allemand, La Recherche

Cap de redacció de 'La Recherche' (París, França).

Referències

Blanchard, A., 2011. «Science Blogs in Research and Popularization of Science: Why, How and for Whom?». In Cockell, M.; Billotte, J.; Darbellay, F. and F. Waldvogel (dir.). Common Knowledge: The Challenge of Transdisciplinarity. EPFL Press. Lausanne. Available at: <http://bit.ly/1lTF3lp>.

Brumfield, G., 2009. «Supplanting the Old Media?». Nature, 458(19): 274-277. DOI: <10.1038/458274a>.

Bubela, T., et al., 2009. «Science Communication Reconsidered». Nature Biotechnology, 27(6): 514-518. DOI: <10.1038/nbt0609-514>.

Hermida, A.; Fletcher, F.; Korell, D. and D. Logan, 2012. «Share, Like, Recommend. Decoding the Social Media News Consumer». Journalism Studies, 13(5-6): 815-824. DOI: <10.1080/1461670X.2012.664430>.

Publicades

2014-06-01

Com citar

Allemand, L. (2014). Internet matarà o salvarà la premsa científica? L’experiència de la revista francesa ’La Recherche’. Metode Science Studies Jornal, (4), 185–191. https://doi.org/10.7203/metode.80.3086
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    727
  • PDF
    173
  • PDF
    97
  • PDF (Español)
    100

Número

Secció

La ciència de la premsa: Reptes i tendències de la divulgació de la ciència

Metrics