Exilios en sentido inverso: España como espacio fronterizo en Exils de Tony Gatlif (2004)

Autors/ores

  • Frédéric Conrod Creighton University

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5031

Paraules clau:

third cinema, immigració, Tony Gatlif, frontera, Romain Duris, Argelia

Resum

Recentment, la tendència que introdueix figures literàries al cinema Peninsular i que s'ha identificat sota el nom de tercer cinema va enriquir les perspectives crítiques quant a l'anàlisi d'obres transnacionals representant la realitat multicultural espanyola. La pel·lícula Exils de Tony Gatlif és un bon exemple de com aquest cinema pot alhora portar les ambicions de la literatura més enllà i proposar un discurs sobre la qüestió de l'exili, a través de la història de dos joves que decideixen creuar totes les fronteres entre París i Alger, caminant en el sentit invers dels immigrants en la Península Ibèrica. Aquest article analitza com Espanya es representa com a espai fronterer que els dos exiliats han de travessar per reconstruir la seva identitat fragmentada.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Frédéric Conrod, Creighton University

Department of Modern Languages

Humanities Center

Descàrregues

Publicades

2007-12-28

Com citar

Conrod, F. (2007). Exilios en sentido inverso: España como espacio fronterizo en Exils de Tony Gatlif (2004). Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 12, 195–209. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5031
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    405
  • PDF (Español)
    244

Número

Secció

Artículos

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

1 2 3 4 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.