“Desde que he conocido el arte…”: experiencia carcelaria, teatro y cine de lo real en Cesare deve morire de los hermanos Taviani

Autors/ores

  • Paolino Nappi Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v19i0.5198

Resum

La pel·lícula Cesare deve morire, dels germans Taviani, vencedora de l'Ós d'Or en el Festival de Berlín de 2012, és una obra interessant tant per a un estudiós de cinema com de teatre. El film introdueix a l'espectador al món del teatre realitzat a la presó, una pràctica que a Itàlia explica ja amb una història de més de trenta anys i un gran nombre d'experiències. Aquesta obra, que es pot classificar dins del riquíssim panorama contemporani italià de l'anomenat cinema del real, se situa en el marge, entre el documental i la ficció, entre la representació realista de la presó i la seva transfiguració, en correspondència amb l'estatus, també “al límit”, del teatre realitzat a les presons i, per extensió, de la condició de l'actor-reclús.

Paraules clau: teatre; presó; cinema italià; Taviani; Shakespeare.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Paolino Nappi, Universitat de València

--

Descàrregues

Publicades

2014-12-20

Com citar

Nappi, P. (2014). “Desde que he conocido el arte…”: experiencia carcelaria, teatro y cine de lo real en Cesare deve morire de los hermanos Taviani. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 19, 31–54. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v19i0.5198
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    371
  • PDF (Español)
    213

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##