'Maus' i 'El arte de volar': dues representacions paradigmàtiques de l'univers concentracionari

Autors/ores

  • Carmen García Navarro Universidad de Salamanca

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.21.9335

Resum

La conjunció del visual i el textual ofereix en el còmic una particularvisió de la representació ficcional del referent històric. Si bé els autors que ens ocupen (Spiegelman; Altarriba) no són testimonis directes, la transmissió intergeneracional d'allò viscut permet articular i reflexionar en les seues narracions sobre allò traumàtic, criminal i inhumà d'aquests camps d'extermini o internament que van ser tant Auschwitz com, en el cas francés, Saint-Cyprien. L'exercici meta-narratiu de Maus o l'apropiació de la veu testimonial del narrador d'Altarriba són alguns dels recursos narratius i gràfics sotmesos ací a anàlisis com a estratègies per a solucionar la problemàtica representació d'allò real, l'experiència traumàtica i la imatge dels camps de concentració.

 

Paraules clau: còmic; camps de concentració; memòria; testimoniatge; compromís.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Carmen García Navarro, Universidad de Salamanca

Departament de Llengua Espanyola Universidad de Salmanca

Descàrregues

Publicades

2016-12-06

Com citar

García Navarro, C. (2016). ’Maus’ i ’El arte de volar’: dues representacions paradigmàtiques de l’univers concentracionari. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 21, 67–82. https://doi.org/10.7203/qdfed.21.9335
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    914
  • PDF (Español)
    1111

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##