Fraseodidàctica. Marcs situacionals per a treballar els Enunciats Fraseològics en la classe de PLE per a hispanoparlants

Autors/ores

  • Ana Belén García Benito Universidad de Extremadura

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf.0.19076

Paraules clau:

fraseologia portuguesa, enunciats fraseològics, pragmàtica, marcs situacionals, portugués llengua estrangera.

Resum

L'objectiu d'aquest treball és delimitar les funcions pragmàtic-discursives d'alguns dels Enunciats Fraseològics més habituals del portugués, oferint els “marcs situacionals” (Corpas Pastor, 1996) que faran possible la seua comprensió i funcionament per part d'estudiants hispanoparlants. Els “marcs situacionals” que oferim els enquadren en la interacció dinàmica existent entre parlant i oïdor, proporcionant tota la informació necessària per al seu ús: característiques dels participants en la interacció, característiques de l'escenari, la seua motivació, el context –seqüenciació, elements prosòdics, llenguatge no verbal, registre–, variants, sinònims, així com els coneixements socioculturals compartits pels parlants. 

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2020-12-17

Com citar

García Benito, A. B. (2020). Fraseodidàctica. Marcs situacionals per a treballar els Enunciats Fraseològics en la classe de PLE per a hispanoparlants. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 25, 135–149. https://doi.org/10.7203/qf.0.19076
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    642
  • PDF (Español)
    448

Metrics

Articles similars

<< < 8 9 10 11 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.