Genre analysis in the academic writing class: with or without corpora?
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3932Paraules clau:
anàlisi del gènere, corpus del llenguatge, anàlisi de movimients retòrics, escriptura en anglès per a fins acadèmicsResum
Aquest article presenta un estudi comparatiu de dues classes dissenyades per ensenyar escriptura acadèmica en Inglés a alumnes internacionals de postgrau amb la finalitat de guiar als estudiants en l'anàlisi d'articles de recerca científica de les seves disciplines identificant convencions lingüístiques i d'organització freqüentment usades per investigadors reconeguts en aquestes disciplines. Una de les classes va ser dissenyada per ser impartida en un laboratori amb ordinadors en el qual els alumnes investigarien un corpus d'articles que ells mateixos recollirien per a aquesta classe. L'altra classe es va dictar en un aula regular, i els alumnes d'aquesta classe van investigar còpies en paper d'articles que ells van escollir entre les publicacions científiques de les seves disciplines.Un grup d'avaluadors entrenats va analitzar l'escriptura d'ambdues classes i van descobrir que tots els alumnes podien reproduir l'esquema d'organització i les convencions lingüístiques que van aprendre en les seves classes. No obstant això, la qualitat de l'escriptura no va presentar grans diferències entre les dues classes. Els qüestionaris i entrevistes realitzats als alumnes van mostrar que l'ús del corpus va ser ben rebut pels alumnes en la classe amb enfocament tecnològic, mentre que els alumnes a l'aula regular van considerar que el nombre d'articles que van analitzar era una gran limitació per a qualsevol tipus de generalització.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum526
-
PDF (Español)722
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).