Os reflexos da mercantilização do ensino na formação identitária do professor
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.11.5042Paraules clau:
construcción d'identitats, ensenyament superior, noves tecnologies, discurs publicitariResum
Aquest article s’ocupa d’analitzar els canvis discursius en la formació de les identitats dels professionals de l’ensenyament superior a Brasil. Les transformacions en la forma de parlar sobre la educació van produir grans alteracions en les pràctiques discursives. Els canvis de l’actualitat brasilera i mundial són una de les causes que contribueixen a aquestes alteracions. La tecnologizació, els avanços de les noves tecnologies que ens envolten dia a dia, envaeix tots els discursos, és a dir, també el discurs de les institucions de l’ensenyament superior, i especialment els de l’ensenyament superior privatitzat. Per tal de poder entendre aquest tipus de canvis, és fonamental establir algunes consideracions sobre la funció i el lloc que tenen els professors en la nova situació de l’ensenyament superior al Brasil.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum218
-
PDF (Español)223
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).