L'efecte de classificar el vocabulari en la comprensió lectora dels estudiants d'Anglès com a Llengua Estrangera

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/realia.27.20731

Paraules clau:

parts del discurs, lectura comprensiva, reconeixement de paraules, fulls de Google Drive, anglès com a llengua estrangera

Resum

El propòsit d’aquest estudi va ser examinar l’efecte de classificar el vocabulari en parts del discurs en fulls de Google Drive per a millorar la lectura comprensiva. Els participants van ser 20 estudiants d’Anglès com a Llengua Estrangera d’una universitat pública de l’Equador. El nivell d’anglès dels estudiants era A1. Tenien problemes comprenent petites lectures en anglès. Aquesta investigació acció va usar dades quantitatives obtingudes de: enquestes preses a l’inici i al final, exàmens i proves d’inici i final. Els resultats de les proves d’inici i final van mostrar que els estudiants van millorar el 17% en la secció de reconeixement de paraules i això va millorar les seues destreses de comprensió lectora, amb un 14% d’increment. Aquests resultats van ser corroborats amb el valor p 0.000 i el valor de Cohen d=1,02 en la secció de vocabulari indica un gran impacte en l’aprenentatge, i va haver-hi un impacte petit (Cohen’s d=0,39) en lectura comprensiva. Es van fer sis exàmens, tres es van comparar i van demostrar una millora sostenible en la capacitat dels estudiants per a recordar el significat i l’ús de les paraules. Els resultats de l’enquesta van indicar que les perspectives dels estudiants en relació a l’aprenentatge de vocabulari van canviar positivament després de la intervenció. Les implicacions d’aquest estudi s’estenen a altres docents d’anglès com a llengua estrangera d’institucions d’educació superior que desitgen millorar la lectura comprensiva dels seus estudiants. Estudis futurs han d’agregar altres parts del discurs. Es recomana provar el mateix estudi en participants amb nivells d’anglès més alt.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Rosa Marianella Contreras-Jordán, Universidad Técnica de Bababoyo

Rosa holds a master's degree in teaching English. She is currently teaching at a higher education in Babahoyo.

María Rossana Ramírez-Ávila, Universidad Casa Grande

María Rossana is a PhD candidate at Vigo University. She is currently coordinating a master's program for English Teachers. She is a member of the CP council of TESOL International Association. Her research interests are in reading in EFL. She has presented her research in local and international academic events.

Referències

Almache,G., & Ramírez-Ávila, M. (2020). Classifying vocabulary in Google sheets to improve words recognition and reading comprehensionin EFL learners : An action research study. AtoZ(2), 24–31. http://dx.doi.org/10.5380/atoz.v9i2.73526

 

Brescó, E., & Verdú, N. (2014). Valoración del uso de las herramientas colaborativas Wikispaces y Google Drive, en la educación superior. Edutec. Revista Electrónica deTecnología Educativa,49, 1–12. https://doi.org/10.21556/edutec.2014.49.39

 

British-Council. (2015). English in Ecuador An examination of policy, perceptions and influencing factors. Retrieved from https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/English%20in%20Ecuador.pdf

 

Burrows, L., &Holsworth, M. (2016).The Effects of Explicit Word Recognition Training on Japanese EFL Learners. Reading Matrix: An International Online Journal16(2), 81–97.Retrieved from http://www.readingmatrix.com/files/15-53i723q2.pdf

 

Cuadro, A., Balbi, A., & Luis, A. (2017). Acceso léxico y lectura de textos en estudiantes universitarios.Revista Electrónica de Investigación Educativa19(4), 1–8. https://doi.org/10.24320/redie.2017.19.4.1282

 

Dick,B. (2015). Reflections on the SAGE Encyclopedia of Action Research and what it says about action research and its methodologies. Action Research13(4), 431–444. https://doi.org/10.1177/1476750315573593

 

Firth, M.,& Mesureur, G.(2010). Innovative uses for Google Docs in a university language program. The JALT CALLJournal6(1),3–16. https://doi.org/10.29140/jaltcall.v6n1.88

 

Flotts, M.P., Manzi, J., Jiménez, D.,Abarzúa, A., Cayuman, C., & García, M.J.(2015).Informe de resultados TERCE: logros de aprendizaje.


Glenberg, A.M. (2011). How reading comprehension is embodied and why that matters. International Electronic Journal of Elementary Education,4(1),5–18.Retrieved from https://www.iejee.com/index.php/IEJEE/article/view/210

 

Lee, S.B., Park,J., Choi, S.H., & Kim, D.J. (2016). Re-exploring teaching and learning of probability and statistics using Excel. Journal of the Korea Society of Computer and Information21(7), 85–92. Retrieved from https://scienceon.kisti.re.kr/srch/selectPORSrchArticle.do?cn=JAKO201624238396807

 

Li, M.,& Kirby,J.R.(2014).The Effects of Vocabulary Breadth and Depth on English Reading. Applied Linguistics36(5), 611–634.

 

Ministerio-De-Educación.(2012).Estándares de educación de calidad. Aprendizaje, Gestión Escolar, Desempeño Profesional e Infraestructura. Retrieved from https://educacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2013/03/estandares_2012.pdf

 

MM-Publications.(2021). MMOnlinePlacementTest. London. Retrieved fromhttps://www.mmpublications.com/online-placement-test

 

Moore, C. (2016). The Future of Work: What Google Shows Us About the Present and Future of Online Collaboration. TechTrends60(3), 233–244. http://dx.doi.org/10.1007/s11528-016-0044-5

 

Nation, I.S.P.(2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Nation, K., & Snowling, M.J. (1998). Semantic Processing and the Development of Word- Recognition Skills: Evidence from Children with Reading Comprehension Difficulties. Journal of Memory and Language39(1), 85–101. https://doi.org/10.1006/jmla.1998.2564

 

Ngoc, N.T.M. (2015). The essential roles of Skimming and Scanning Techniques in teaching readingc omprehension. Retrieved from http://nnkt.ueh.edu.vn/wp-content/uploads/2015/07/20.pdf

 

OCDE.(2016). Programme for International Student Assessment 2015 Results. Excellence and Equity in Education (Vol. 1). Paris: OECD Publishing.

 

Pang, E.S., Muaka, A., Bernhardt, E.B., & Kamil, M.L. (2003).Teaching reading (Vol.12). Brussels: International Academy of Education.

 

Richards, J.C. (2006). Communicative language teaching today. NewYork: Cambridge University Press.

 

Sadik,A.(2016). Students’ acceptance of file sharing systems as a tool for sharing course materials: The case of Google Drive. Education and Information Technologies22(5), 2455–2470.https://doi.org/10.1007/s10639-016-9556-z

 

Siddamsetty, U., Siddamsetty, M., & Sivasankar, R.P.(2017).Two-way ANOVA Calculations Using MS-Excel. Research Journal of Science and Technology9(4), 532–532. http://dx.doi.org/10.5958/2349-2988.2017.00091.2

 

Sonbul, S., & Schmitt, N. (2009).Direct teaching of vocabulary after reading: is it worth the effort? ELT Journal64(3), 253–260. https://doi.org/10.1093/elt/ccp059

 

Spratt, M., Pulverness, A., & Williams, M. (2005). The TKT teaching knowledge test course. Edinburgh: Cambridge University Press.

 

Suleiman-Alyousef, H. (2006). Teaching reading comprehension to ESL/EFL learners. Language learning journal5(1), 63–73.

 

Teh, K., & Morgan, L. (2005). The application of Excelin teaching finite element analysis to final year engineering students. Proceedings of the 2005 ASEE / Aae E 4th Global Colloquium on Engineering Education, 1–10. Retrieved from https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.471.7717&rep=rep1&type=pdf

 

Uddin, Z., Ahsanuddin, M., & Khan, D.A. (2017).Teaching physics using Microsoft Excel. Physics Education52(5). Retrieved from https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aa7919/pdf

 

Willis, V.F. (2016). A model for teaching technology: Using Excel in an accounting information systems course. Journal of Accounting Education36,87–99. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2016.05.002

Publicades

2021-07-15

Com citar

Contreras-Jordán, R. M., & Ramírez-Ávila, M. R. (2021). L’efecte de classificar el vocabulari en la comprensió lectora dels estudiants d’Anglès com a Llengua Estrangera. Research in Education and Learning Innovation Archives, (27), 62–72. https://doi.org/10.7203/realia.27.20731
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    1280
  • PDF
    645
  • EPUB
    336
  • HTML
    595

Número

Secció

ARTICLES

Metrics