L’educació en temps de canvi climàtic: Facilitar l’aprenentatge per a construir una cultura d’atenció del clima

Autors/ores

  • Francisco Heras Hernández Centro Nacional de Educación Ambiental. Organismo Autónomo Parques Nacionales.

DOI:

https://doi.org/10.7203/metode.6.4220

Paraules clau:

educació ambiental, canvi climàtic, cultura baixa en carboni

Resum

El canvi climàtic planteja importants reptes educatius: és necessari saber-ne les seues causes per poder reconèixer les arrels del problema; i saber-ne les conseqüències, perquè és necessari construir una percepció més realista dels riscos climàtics i comprendre millor les nostres vulnerabilitats. Però, sobretot, és necessari saber sobre les seues solucions, perquè fa falta capacitació urgent per a construir una cultura «baixa en carboni», que evite interferències perilloses sobre el sistema climàtic. Les organitzacions educatives, incloent-hi les que promouen l’aprenentatge no formal, hauran de considerar quina serà la seua contribució davant d’aquestes necessitats de coneixement i canvi social. Perquè el canvi climàtic determinarà de manera molt rellevant el nostre futur i perquè tots representem un paper en la complexa xarxa de responsabilitats que l’alimenta.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Francisco Heras Hernández, Centro Nacional de Educación Ambiental. Organismo Autónomo Parques Nacionales.

Biòleg i coordinador de l’àrea d’educació del CENEAM (Centro Nacional de Educación Ambiental), Valsaín (Segòvia). Codirigeix des de 2004 el seminari «Respuestas desde la comunicación y la educación frente al cambio climático» i és Punt Focal per l’article 6 de la Convenció de Canvi Climàtic, dedicat a l’educació, la formació i la sensibilització pública.

Referències

Choi, S., Niyogi, D., Shephardson, D. P., & Charusombat, U. (2010). Do Earth and environmental science textbooks promote middle and high school students’ conceptual development about climate change? Textbooks’ consideration of students’ misconceptions. American Meteorological Society, 91, 889–898. doi: 10.1175/2009BAMS2625.1

Corbella, J. (2014, December 12). Chris Field: “Somos una generación egoísta”. La Vanguardia. Retrieved from http://links.uv.es/ScWgRr6

Hamilton, L. C. (2010). Education, politics and opinions about climate change evidence for interaction effects. Climatic Change, 104(2), 231–242. doi: 10.1007/s10584-010-9957-8

Hulme, M. (2009). Why we disagree about climate change. Understanding controversy, inaction and opportunity. Cambridge: Cambridge University Press.

IPCC. (2014). Climate change 2014. The synthesis report. Core Writing team, R. K. Pachauri, & L. A. Meyer (Eds.). Geneve: IPCC.

Meira, P. A., Arto, M., Heras, F., Montero, P., & Iglesias, L. (2013). La sociedad ante el cambio climático. Conocimientos, valoraciones y comportamientos en la población española, 2013. Madrid: Fundación Mapfre.

Reuters (2014, April 3). La ONU exige cambios rápidos en la industria del crudo y gas. Reuters España. Retrieved from http//links.uv.es/rP4J4zf

Descàrregues

Publicades

2016-04-15

Com citar

Heras Hernández, F. (2016). L’educació en temps de canvi climàtic: Facilitar l’aprenentatge per a construir una cultura d’atenció del clima. Metode Science Studies Jornal, (6), 65–71. https://doi.org/10.7203/metode.6.4220
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    2089
  • PDF
    697

Número

Secció

Viure amb el canvi climàtic. El repte d'un canvi cultural

Metrics

Articles similars

> >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.