The methodology in the school garden work and coherence with curricular environmentalization. Analysis of a teaching practice

Authors

  • Mª Carmen Conde Núñez Facultad de Formación del profesorado Universidad de Extremadura
  • Paula Mariscal Díaz Facultad de Formación del Profesorado Universidad de Extremadura
  • J. Samuel Sánchez Cepeda Facultad de Formación del Profesorado Universidad de Extremadura

DOI:

https://doi.org/10.7203/dces.35.12799

Keywords:

Sustainability, Teaching methodology, School garden, Case study, Primary education

Abstract

This research introduces a case study of a primary school teacher who works with the school garden. It aims to know the degree of integration of sustainability in the teaching-learning process and the methodology carried out with the school garden. A series of indicators are designed for each of the proposed curricular background categories. In order to analyse the results we have used an interpretative qualitative methodology.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mª Carmen Conde Núñez, Facultad de Formación del profesorado Universidad de Extremadura

Prof. Área Didáctica de las Ciencias Experimentales

Paula Mariscal Díaz, Facultad de Formación del Profesorado Universidad de Extremadura

Graduada en Educación Primaria

J. Samuel Sánchez Cepeda, Facultad de Formación del Profesorado Universidad de Extremadura

Prof. Área Didáctica de las Ciencias Experimentales

Downloads

Additional Files

Published

2018-12-31

How to Cite

Conde Núñez, M. C., Díaz, P. M., & Cepeda, J. S. S. (2018). The methodology in the school garden work and coherence with curricular environmentalization. Analysis of a teaching practice. Didáctica De Las Ciencias Experimentales Y Sociales, (35), 113–126. https://doi.org/10.7203/dces.35.12799
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    2172
  • Sin título (Español)
    3
  • PDF (Español)
    15518

Issue

Section

Educación Ambiental

Metrics