'Figuraciones del Mal. Agresores y violencia política en el teatro chileno contemporáneo', de Daniela Cápona y Alicia Campos
DOI:
https://doi.org/10.7203/KAM.14.15997Keywords:
Chile, postdictadura, memoria, teatro, mito clásico, violencia, perpetradoresDownloads
References
Campusano, Daniel, Chinni, Macarena, González, Constanza (2015). Álvaro Corbalán, el dueño de la noche. Santiago de Chile: Ceibo Ediciones.
Cápona, Daniela, Del Campo, Alicia (2019). Figuraciones del Mal. Agresores y violencia política en el teatro chileno contemporáneo. Santiago de Chile: FONDART
Ferrer, Anacleto, Sánchez-Biosca, Vicente (2019). “En una selva oscura. Introducción al estudio de los perpe-tradores”. Ferrer, Anacleto, Sánchez-Biosca (eds.). El infierno de los perpetradores. Imágenes, relatos y conceptos. Barcelona: Bellaterra: 11-49.
García Pascual, Cristina (2019). “Formas de pensar lo impensable. Los perpetradores del mal extremo”. Ferrer, Anacleto, Sánchez-Biosca (eds.). El infierno de los perpetradores. Imágenes, relatos y conceptos. Barcelona: Bellaterra: 71-91.
Hartwig, Susanne (2014). “Introducción”. Hartwig, Susanne (Ed.). Culto del mal, cultura del mal: Realidad, virtualidad y representación. Madrid: Iberoamericana-Vervuet: 9-17.
Jelin, Elisabeht (2002). Los trabajos de la memoria. Madrid: Siglo Veintiuno Editores.
Peris Blanes, Jaume (2019). “Figuras y ficciones de la colaboración en Chile: espacios de ambivalencia entre víctima y pepetrador”. Ferrer, Anacleto, Sánchez-Biosca (eds.). El infierno de los perpetradores. Imágenes, relatos y conceptos. Barcelona: Bellaterra: 155-176.
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract375
-
Reseña (Español)442
Issue
Section
License
This journal provides an immediate free access to the content on the principle that freely make investigation available to the public, which promotes an increased global knowledge exchange.
Unless otherwise indicated, texts published in this journal are under the license Attribution-NonComercial 4.0 by Creative Commons. These texts may be copied, distributed and publicly communicated whenever the publication’s author and title are quoted and whenever they are not used for commercial purposes. In any case, intellectual property of the articles and its potential economic rights entirely belong to its authors.
The full license can be consulted on https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/. We encourage authors to disseminate papers published in Kamchatka. Journal of cultural analysis electronically, in institutional digital repository or in their websites.