‘Wer die Grenze überschreitet, steht draußen’: El artista en la literatura alemana en la frontera entre el arte y la realidad
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5023Paraules clau:
marginalitat, existència artística, Weltflucht, Romanticisme, músicaResum
Amb l'autonomització de l'art a la fi del s. XVIII, l'artista adquireix una nova identitat social. S'emancipa de l'ordre social tradicional, subjecte a factors externs no subjectius, al mateix temps que l'expansió del lliure mercat generalitza la seva dissociació de la piràmide social. Per una costat, es veu lliure d'unes normes i un comportament institucionalitzat i actua en un plànol autònom, però, d'altra banda, es col·loca en una situació d'indigència social, aïllament i empobriment. Aquest nou art autònom i la llibertat subjectiva de l'artista en la societat, corren paral·lels a la representació de la subjectivitat estètica dins de la literatura, en la qual l'artista es mostra a si mateix en la seva faceta mes problemàtica, dissociat del seu entorn.Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum192
-
PDF (Español)214
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).