‘Wer die Grenze überschreitet, steht draußen’: El artista en la literatura alemana en la frontera entre el arte y la realidad

Autors/ores

  • Ingrid García Wistädt Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5023

Paraules clau:

marginalitat, existència artística, Weltflucht, Romanticisme, música

Resum

Amb l'autonomització de l'art a la fi del s. XVIII, l'artista adquireix una nova identitat social. S'emancipa de l'ordre social tradicional, subjecte a factors externs no subjectius, al mateix temps que l'expansió del lliure mercat generalitza la seva dissociació de la piràmide social. Per una costat, es veu lliure d'unes normes i un comportament institucionalitzat i actua en un plànol autònom, però, d'altra banda, es col·loca en una situació d'indigència social, aïllament i empobriment. Aquest nou art autònom i la llibertat subjectiva de l'artista en la societat, corren paral·lels a la representació de la subjectivitat estètica dins de la literatura, en la qual l'artista es mostra a si mateix en la seva faceta mes problemàtica, dissociat del seu entorn.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Ingrid García Wistädt, Universitat de València

Àrea de Filologia Alemanya

Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

Descàrregues

Publicades

2007-12-28

Com citar

García Wistädt, I. (2007). ‘Wer die Grenze überschreitet, steht draußen’: El artista en la literatura alemana en la frontera entre el arte y la realidad. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 12, 87–102. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5023
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    192
  • PDF (Español)
    214

Número

Secció

Artículos

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

1 2 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.