Metàfores sobre immigració en un corpus d'anglès legal: un estudi preliminar sobre la producció metafòrica i conciència d'estudiants d'EAL

Autors/ores

  • Emilia Castaño Castaño Universitat de Barcelona
  • Natalia Judith Laso Martín Universitat de Barcelona
  • Isabel Verdaguer Clavera Universitat de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf.22.11310

Paraules clau:

metàfora conceptual, conciència metafòrica, discurs legal, aprenents d'EAL, lingüística de corpus

Resum

La metàfora és un element central de la comunicació i la comprensió humana. Abunda en el llenguatge quotidià i també en el d'especialització, no sent una excepció el discurs legal. Aquest fet és rellevant ja que les metàfores ens permeten emmarcar la realitat des de diverses perspectives que condicionen la nostra percepció del món. Amb l'objectiu d'explorar l'ús que els estudiants de Dret amb anglès com a llengua addicional (EAL) fan de les metàfores i de determinar si són conscients de les seues connotacions, es va compilar i va analitzar qualitativament un corpus d'aprenents. Els resultats han demostrat que els aprenents igual que els parlants natius utilitzen metàfores conceptuals tals com LA IMMIGRACIÓ ÉS UNA FORÇA NATURAL, ELS ESTATS SÓN CONTENIDOS o ELS IMMIGRANTS SÓN UNA AMENAÇA per a descriure el fenomen de la immigració. Aquest estudi exploratori també va subratllar la importància que els aprenents siguen conscients de la càrrega negativa d'algunes metàfores per a promoure el pensament crític.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Emilia Castaño Castaño, Universitat de Barcelona

Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

Natalia Judith Laso Martín, Universitat de Barcelona

Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

Isabel Verdaguer Clavera, Universitat de Barcelona

Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

Publicades

2018-01-07

Com citar

Castaño Castaño, E., Laso Martín, N. J., & Verdaguer Clavera, I. (2018). Metàfores sobre immigració en un corpus d’anglès legal: un estudi preliminar sobre la producció metafòrica i conciència d’estudiants d’EAL. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 22(22), 245–272. https://doi.org/10.7203/qf.22.11310
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    654
  • PDF
    392
  • PDF
    518
  • PDF (Español)
    142

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.