La traducció de la pedagogia anglesa reformista del segle XIX en els Estats Units: L'educació intelectual, moral i física (1890) per Juan García Purón, de Education: Intellectual, Moral and Physical (1860) de Herbert Spencer
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf.24.16305Paraules clau:
història de la traducció, història del llibre, pedagogia reformista, Herbert Spencer, Juan García PurónResum
Aquest estudi aborda la traducció espanyola L'educació intel·lectual, moral i física (1890) que Juan García Purón va fer a partir de Education: Intellectual, Moral, and Physical (1860) d'Herbert Spencer totes dues publicades en Appleton. Adoptant el model d'anàlisi sobre la història de la traducció de Lépinette (1997) així com l'acostament basat en les normes de Toury (1995), primer es duu a terme la descripció de tots dos textos (semblança del traductor, paratexts i context editorial) per a determinar les normes inicial i preliminars. Així mateix, s'analitzen les normes operacionals que inclouen les matricials (segmentació, addicions i omissions) i les lingüístic-textuals (llatinismes, referències culturals, i unitats de mesura, pes i capacitat).
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum616
-
PDF (Español)396
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).