Trameses

Necessiteu Vés a l’inici de sessió o Registrar per fer una tramesa.

Llista de verificació per preparar trameses

Com a part del procés de la tramesa, els autors/ores han de verificar que compleixen totes les condicions següents. En cas que no se segueixin aquestes instruccions, les trameses es podran retornar als autors/ores.
  • Si es tramet a una avaluació per experts/ertes d'una secció de la revista, s'han de seguir les instruccions a Assegurar una avaluació anònima.

  • Aquest article presentat a avaluació en Research in Education and Learning Innovation Archives no ha estat publicat prèviament ni està en procés d’avaluació en cap altra revista.

  • L’enviament compleix les polítiques editorials i les normes d’enviament de Research in Education and Learning Innovation Archives (reviseu-les ací).

  • El text compleix els requisits estilístics i bibliogràfics descrits a les instruccions de l'autor/a a Indicacions de l’autor/a, que es troben a «Sobre la revista».

  • L’article segueix la normativa d’APA 7a edició en cites i referències bibliogràfiques.

  • Els autors i les autores declaren no tenir conflicte d’interessos i estar d’acord amb les polítiques de drets d’autor i de privadesa de Research in Education and Learning Innovation Archives

  • Cada autor i autora està identificat dins del sistema de la revista amb el seu codi ORCID i el seu Google Scholar.

  • Els autors i les autores confirmen que el text compleix amb un ús adequat del llenguatge inclusiu.

  • En el text s'informa sobre si les dades d'origen de la investigació tenen en compte el sexe, amb la finalitat de permetre la identificació de possibles diferències.

Directrius per a l’autor/a

Aquesta revista publica textos originals inèdits. Com a part de la nostra política d'accés obert, els autors i les autores que publiquen en Research in Education and Learning Innovation Archives no han de pagar Taxes per Processament d'Articles (TPA).

Les persones interessades a enviar articles per a la seua publicació han de seguir les Normes d’edició següents.

Normes d’edició

1. Format

  • Els documents han d’enviar-se per a la seua avaluació en format OpenOffice o Microsoft Word.
  • Plantilla de Word per a l’enviament del seu manuscrit, ACÍ.

2. Característiques de l’article

2.1. Del manuscrit

  • El text general i la bibliografia final s’han d’escriure en lletra 11, ha d’anar justificat, amb interlineat simple i sense tabulacions ni tornades de carro. En l’inici del text ha d’incloure’s el títol de l’article en l’idioma en què estiga escrit el text en lletra de cos 12 i centrat. Les notes han d’anar a peu de pàgina. Les cites curtes que no superen les tres línies s’han de situar entre cometes dobles en el text principal i han de portar lletra redona (mai cursiva) de cos 11. Les cites més llargues s’han de col·locar en paràgraf a part, han d’anar amb sagnia per l’esquerra, i s’han d’escriure amb lletra de cos 10 i sense cometes. Una cita dins d’una altra cita s’ha de marcar amb cometes simples.
  • Les taules, gràfics, il·lustracions i figures han de presentar-se incorporades en el text segons ordre d’aparició. Han de ser llegibles i editables, i per això és preferible que s’envien en la versió original de l’aplicació utilitzada. Han d’anar numerades correlativament, i incloure un títol descriptiu i la font de procedència del contingut. Es poden emprar si serveixen per a aclarir punts importants. 
  • Les referències bibliogràfiques han de ser pertinents, actuals i internacionals, i han d’incloure tan sols les obres citades en el text. S’han d’ajustar a les normes APA 7a edició (2010).

2.2. Del document suplementari i no accessible a avaluadors

  • En un full independent a l’article, se n’ha d’incloure el títol, el resum i les paraules clau en tres idiomes: anglès, espanyol i català. En aquest mateix document s’ha d’incloure: el nom de tots els autors i les autores (nom i cognoms), dades de la seua  afiliació professional que incloga ciutat i país, correu electrònic i ORCID. Si hi ha agraïments, s’han d’afegir en aquest document. Els autors i les autores de l’article han d’incorporar unes línies  en què responguen a les tres preguntes següents: Què és el que es coneix en l’actualitat sobre l’objecte de la recerca [passat], Què afegeix aquest article com a novetat [present] i Implicacions per a la pràctica i política futura que s’aporten [futur]. Aquest arxiu s’ha de pujar com a document suplementari i no ha de quedar accessible per als avaluadors.

3. Extensió

  • Titulars: màxim de 25 paraules.
  • Resum: entre 200 i 250 paraules. Ha de recollir l’objectiu principal de l’article, la metodologia emprada en la seua  anàlisi i els principals resultats i conclusions.
  • Paraules clau: màxim 5 paraules clau separades per punt i coma. Les paraules clau s'utilitzaran amb finalitats d'indexació i s'han d'escollir de la llista controlada de paraules clau del UNESCO Thesaurus 
  • Article: Entre 4.000-5000 paraules de text (sense comptar-hi les referències).

4. Autoria

  • En la llista d’autors i autores signataris han de figurar únicament aquelles persones que han contribuït intel·lectualment al desenvolupament del treball. La resta ha de ser inclòs en Agraïments.
  • Tots els detalls d'identificació dels autors i autores han de ser proporcionats en el enviament inicial; això inclou el nom, l'afiliació professional (especificant la ciutat i el país) i les adreces de correu electrònic. També és obligatori incloure l'ORCID de tots els autores i les autores.

5. Estil

  • Els originals han d’estar correctament redactats i puntuats. Recomanem que l’article s’estructure en diverses seccions encapçalades per epígrafs. Si s’estableix una estructura de nivells, no han de sobrepassar els tres graus de profunditat; és a dir que no s’admet l’estructura 1.1.1.1.
  • S’ha de revisar l’ortografia i els aspectes sintàctics del text abans d’enviar-lo per a correcció. Research in Education and Learning Innovation Archives es reserva la possibilitat de rebuig d’un text per aquests motius.

6. Metadades

  • Les metadades de l’article han d’incloure’s en la secció d’“Enviament de metadades” de la plataforma de gestió informàtica de la revista. Els editors comprovaran abans de l’enviament a avaluadors que les metadades dels treballs estiguen introduïdes en les tres llengües.

7. Anonimat

  • Per garantir l’anonimat de la versió del treball que s’envie a avaluació, se suprimiran del text tant les referències explícites a la identitat dels autors, com qualsevol tipus d’al·lusió que permeta aquesta identificació. En les cites del text i la bibliografia final, es canviaran les referències de l’autor per l’esment AUTOR/A (data). Si Research in Education and Learning Innovation Archives  aprova la publicació de l’article, els autors i les autores hauran de pujar a la plataforma, a la mateixa pàgina d’“Enviament actiu”, una versió no anonimitzada del text aprovat, i comunicar-ho a l’editora a través del correu: editor.realia@uv.es

8. Material complementari

  • Quan es requerisca complementar el manuscrit amb documents i materials annexos visuals, audiovisuals, estadístics, taules extenses, gràfics complexos en color... que per qüestions de format i grandària no es puguen inserir en l’article, aquests documents hauran d’anar com a fitxers a part. En cas que l’article siga aprovat per a publicar-lo, el/els autors i les autores hauran de publicar en línia aquests materials utilitzant la plataforma Figshare (http://figshare.com). En el manuscrit s’hauran d’incorporar els enllaços que en faciliten la localització. Aquesta plataforma ofereix a més un DOI gratuït complementari.
  • Els enllaços que s’incloguen en el manuscrit hauran de ser acurtats mitjançant el sistema que els seus autors i autores desitgen (Bit.ly, Google Shortener), tret dels DOI, que han d’anar obligatòriament en el format indicat.

9. Altres aspectes rellevants

  • La signatura de l’autor o autora ha de respectar les regulacions internacionals per a la indexació d’autoria i pàgines web. Informació: www.accesowok.fecyt.es i ací: International Registry for Authorswww.iralis.org
  • En el cas de recerques amb finançament públic, els autors i les autores han d’indicar el nom del projecte i les entitats que el financen en el document complementari enviat amb el manuscrit remès.

Declaració de privacitat

Els noms i adreces de correu electrònic introduïts en Research in Education and Learning Innovation Archives s’usaran exclusivament per a les finalitats declarades per la revista i no estan disponibles per a cap altre propòsit o una altra persona.

Les dades recopilades dels usuaris registrats i no registrats d’aquesta publicació estan dins de l’abast del funcionament estàndard de les revistes revisades per parells. Inclou informació que fa possible la comunicació per al procés editorial; s’usa per a informar els lectors sobre l’autoria i edició de contingut; permet recopilar dades agregades sobre el comportament dels lectors, així com rastrejar els elements geopolítics i socials de la comunicació acadèmica.

L’equip editorial d’aquesta revista utilitza aquesta informació per a guiar el seu treball de publicació i millora d’aquesta revista. Les dades que ajudaran a desenvolupar aquesta plataforma de publicació es poden compartir amb el seu desenvolupador Public Knowledge Project en forma anònima i agregada, amb les excepcions apropiades, com les mètriques d’articles.

Les dades no seran venudes per aquesta revista o PKP ni s’utilitzaran per a finalitats diferents de les establertes ací.
Els autors publicats en aquesta revista són responsables de les dades del subjecte humà que figura en la recerca informada ací.
Els que participen en l’edició d’aquesta revista intenten complir els estàndards industrials de privadesa de dades, inclosa la disposició de la Regulació General de Protecció de Dades (GDPR) de la Unió Europea per a "drets dels interessats", que inclouen (a) notificació d’incompliment; (b) dret d’accés; (c) el dret a ser oblidat; (d) portabilitat de dades; i (e) privadesa pel disseny. El GDPR també permet el reconeixement de l’"interès públic en la disponibilitat de les dades", que té una especial rellevància per a aquells involucrats a mantenir, amb la major integritat possible, el registre públic de publicacions acadèmiques.