L'efecte de classificar el vocabulari en la comprensió lectora dels estudiants d'Anglès com a Llengua Estrangera
DOI:
https://doi.org/10.7203/realia.27.20731Paraules clau:
parts del discurs, lectura comprensiva, reconeixement de paraules, fulls de Google Drive, anglès com a llengua estrangeraResum
El propòsit d’aquest estudi va ser examinar l’efecte de classificar el vocabulari en parts del discurs en fulls de Google Drive per a millorar la lectura comprensiva. Els participants van ser 20 estudiants d’Anglès com a Llengua Estrangera d’una universitat pública de l’Equador. El nivell d’anglès dels estudiants era A1. Tenien problemes comprenent petites lectures en anglès. Aquesta investigació acció va usar dades quantitatives obtingudes de: enquestes preses a l’inici i al final, exàmens i proves d’inici i final. Els resultats de les proves d’inici i final van mostrar que els estudiants van millorar el 17% en la secció de reconeixement de paraules i això va millorar les seues destreses de comprensió lectora, amb un 14% d’increment. Aquests resultats van ser corroborats amb el valor p 0.000 i el valor de Cohen d=1,02 en la secció de vocabulari indica un gran impacte en l’aprenentatge, i va haver-hi un impacte petit (Cohen’s d=0,39) en lectura comprensiva. Es van fer sis exàmens, tres es van comparar i van demostrar una millora sostenible en la capacitat dels estudiants per a recordar el significat i l’ús de les paraules. Els resultats de l’enquesta van indicar que les perspectives dels estudiants en relació a l’aprenentatge de vocabulari van canviar positivament després de la intervenció. Les implicacions d’aquest estudi s’estenen a altres docents d’anglès com a llengua estrangera d’institucions d’educació superior que desitgen millorar la lectura comprensiva dels seus estudiants. Estudis futurs han d’agregar altres parts del discurs. Es recomana provar el mateix estudi en participants amb nivells d’anglès més alt.
Descàrregues
Referències
Almache,G., & Ramírez-Ávila, M. (2020). Classifying vocabulary in Google sheets to improve words recognition and reading comprehensionin EFL learners : An action research study. AtoZ, 9 (2), 24–31. http://dx.doi.org/10.5380/atoz.v9i2.73526
Brescó, E., & Verdú, N. (2014). Valoración del uso de las herramientas colaborativas Wikispaces y Google Drive, en la educación superior. Edutec. Revista Electrónica deTecnología Educativa,49, 1–12. https://doi.org/10.21556/edutec.2014.49.39
British-Council. (2015). English in Ecuador An examination of policy, perceptions and influencing factors. Retrieved from https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/English%20in%20Ecuador.pdf
Burrows, L., &Holsworth, M. (2016).The Effects of Explicit Word Recognition Training on Japanese EFL Learners. Reading Matrix: An International Online Journal, 16(2), 81–97.Retrieved from http://www.readingmatrix.com/files/15-53i723q2.pdf
Cuadro, A., Balbi, A., & Luis, A. (2017). Acceso léxico y lectura de textos en estudiantes universitarios.Revista Electrónica de Investigación Educativa, 19(4), 1–8. https://doi.org/10.24320/redie.2017.19.4.1282
Dick,B. (2015). Reflections on the SAGE Encyclopedia of Action Research and what it says about action research and its methodologies. Action Research, 13(4), 431–444. https://doi.org/10.1177/1476750315573593
Firth, M.,& Mesureur, G.(2010). Innovative uses for Google Docs in a university language program. The JALT CALLJournal, 6(1),3–16. https://doi.org/10.29140/jaltcall.v6n1.88
Flotts, M.P., Manzi, J., Jiménez, D.,Abarzúa, A., Cayuman, C., & García, M.J.(2015).Informe de resultados TERCE: logros de aprendizaje.
Glenberg, A.M. (2011). How reading comprehension is embodied and why that matters. International Electronic Journal of Elementary Education,4(1),5–18.Retrieved from https://www.iejee.com/index.php/IEJEE/article/view/210
Lee, S.B., Park,J., Choi, S.H., & Kim, D.J. (2016). Re-exploring teaching and learning of probability and statistics using Excel. Journal of the Korea Society of Computer and Information, 21(7), 85–92. Retrieved from https://scienceon.kisti.re.kr/srch/selectPORSrchArticle.do?cn=JAKO201624238396807
Li, M.,& Kirby,J.R.(2014).The Effects of Vocabulary Breadth and Depth on English Reading. Applied Linguistics, 36(5), 611–634.
Ministerio-De-Educación.(2012).Estándares de educación de calidad. Aprendizaje, Gestión Escolar, Desempeño Profesional e Infraestructura. Retrieved from https://educacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2013/03/estandares_2012.pdf
MM-Publications.(2021). MMOnlinePlacementTest. London. Retrieved fromhttps://www.mmpublications.com/online-placement-test
Moore, C. (2016). The Future of Work: What Google Shows Us About the Present and Future of Online Collaboration. TechTrends, 60(3), 233–244. http://dx.doi.org/10.1007/s11528-016-0044-5
Nation, I.S.P.(2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Nation, K., & Snowling, M.J. (1998). Semantic Processing and the Development of Word- Recognition Skills: Evidence from Children with Reading Comprehension Difficulties. Journal of Memory and Language, 39(1), 85–101. https://doi.org/10.1006/jmla.1998.2564
Ngoc, N.T.M. (2015). The essential roles of Skimming and Scanning Techniques in teaching readingc omprehension. Retrieved from http://nnkt.ueh.edu.vn/wp-content/uploads/2015/07/20.pdf
OCDE.(2016). Programme for International Student Assessment 2015 Results. Excellence and Equity in Education (Vol. 1). Paris: OECD Publishing.
Pang, E.S., Muaka, A., Bernhardt, E.B., & Kamil, M.L. (2003).Teaching reading (Vol.12). Brussels: International Academy of Education.
Richards, J.C. (2006). Communicative language teaching today. NewYork: Cambridge University Press.
Sadik,A.(2016). Students’ acceptance of file sharing systems as a tool for sharing course materials: The case of Google Drive. Education and Information Technologies, 22(5), 2455–2470.https://doi.org/10.1007/s10639-016-9556-z
Siddamsetty, U., Siddamsetty, M., & Sivasankar, R.P.(2017).Two-way ANOVA Calculations Using MS-Excel. Research Journal of Science and Technology, 9(4), 532–532. http://dx.doi.org/10.5958/2349-2988.2017.00091.2
Sonbul, S., & Schmitt, N. (2009).Direct teaching of vocabulary after reading: is it worth the effort? ELT Journal, 64(3), 253–260. https://doi.org/10.1093/elt/ccp059
Spratt, M., Pulverness, A., & Williams, M. (2005). The TKT teaching knowledge test course. Edinburgh: Cambridge University Press.
Suleiman-Alyousef, H. (2006). Teaching reading comprehension to ESL/EFL learners. Language learning journal, 5(1), 63–73.
Teh, K., & Morgan, L. (2005). The application of Excelin teaching finite element analysis to final year engineering students. Proceedings of the 2005 ASEE / Aae E 4th Global Colloquium on Engineering Education, 1–10. Retrieved from https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.471.7717&rep=rep1&type=pdf
Uddin, Z., Ahsanuddin, M., & Khan, D.A. (2017).Teaching physics using Microsoft Excel. Physics Education, 52(5). Retrieved from https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aa7919/pdf
Willis, V.F. (2016). A model for teaching technology: Using Excel in an accounting information systems course. Journal of Accounting Education, 36,87–99. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2016.05.002
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum1333
-
PDF 658
-
EPUB 337
-
HTML 596
Número
Secció
Llicència
Els articles publicats en aquesta revista estan subjectes als termes següents:
1. La Universitat de València és l’editora de Research in Education and Learning Innovation Archives. La revista conserva els drets patrimonials (copyright) del que es publica en la revista, si bé permet i propicia la reutilització d’aquests escrits sota una llicència copyleft.
2. Els textos publicats en aquesta revista estan –si no s’indica el contrari– sota una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
La revista anima els seus autors a difondre i donar major visibilitat a les recerques que publique en Research in Education and Learning Innovation Archives, de manera que els informa que en publicar amb nosaltres:
- L’autor conserva els drets d’autor encara que cedeix a la revista el dret de la primera publicació.
- El treball es publica amb una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
- Autoarxiu: s’autoritza i recomana als autors difondre el seu treball en Internet en repositoris institucionals i altres pàgines personals o institucionals, per afavorir la seua visibilitat i citació, sempre indicant clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.