L'ús de xerrades de divulgació científica per incrementar l'interès per l'Economia entre els estudiants de secundària

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/realia.34.28623

Resum

El descens de l'interès pels estudis de grau en Economia i la manca de diversitat del seu alumnat representa un motiu de preocupació entre la comunitat acadèmica. A diferència d'investigacions prèvies que intenten fomentar la predisposició dels estudiants cap a aquest tipus d'estudis, basades en comunicacions de caràcter impersonal, aquest estudi explora els efectes de xerrades de divulgació científica sobre Economia sobre els estudiants de secundària fent servir una mostra d'alumnes espanyols . Els resultats del treball fan palès que aquest tipus d'estratègia pot ser efectiva per elevar l'atractiu de la matèria i aquest tipus d'estudis per als estudiants de secundària. Així mateix, atès que no trobem diferències en l'impacte de la intervenció associades a les característiques sociodemogràfiques dels estudiants i que l'alumnat dels graus universitaris a Economia és molt menys divers que el dels instituts, aquesta estratègia pot resultar en un increment de la diversitat dels estudiants de grau en Economia.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2025-01-28

Com citar

Sierra, J., Padilla-Angulo, L., Manso Miguel, M. J., & Antón, J. I. (2025). L’ús de xerrades de divulgació científica per incrementar l’interès per l’Economia entre els estudiants de secundària. Research in Education and Learning Innovation Archives, (34), 121–134. https://doi.org/10.7203/realia.34.28623
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    31
  • PDF
    8
  • HTML
    5
  • EPUB
    2

Número

Secció

ARTICLES

Metrics