L'ús de xerrades de divulgació científica per incrementar l'interès per l'Economia entre els estudiants de secundària
DOI:
https://doi.org/10.7203/realia.34.28623Resum
El descens de l'interès pels estudis de grau en Economia i la manca de diversitat del seu alumnat representa un motiu de preocupació entre la comunitat acadèmica. A diferència d'investigacions prèvies que intenten fomentar la predisposició dels estudiants cap a aquest tipus d'estudis, basades en comunicacions de caràcter impersonal, aquest estudi explora els efectes de xerrades de divulgació científica sobre Economia sobre els estudiants de secundària fent servir una mostra d'alumnes espanyols . Els resultats del treball fan palès que aquest tipus d'estratègia pot ser efectiva per elevar l'atractiu de la matèria i aquest tipus d'estudis per als estudiants de secundària. Així mateix, atès que no trobem diferències en l'impacte de la intervenció associades a les característiques sociodemogràfiques dels estudiants i que l'alumnat dels graus universitaris a Economia és molt menys divers que el dels instituts, aquesta estratègia pot resultar en un increment de la diversitat dels estudiants de grau en Economia.
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum31
-
PDF 8
-
HTML 5
-
EPUB 2
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2025 Javier Sierra, Laura Padilla-Angulo, María Jesús Manso Miguel, José Ignacio Antón
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-SenseObraDerivada 4.0.
Els articles publicats en aquesta revista estan subjectes als termes següents:
1. La Universitat de València és l’editora de Research in Education and Learning Innovation Archives. La revista conserva els drets patrimonials (copyright) del que es publica en la revista, si bé permet i propicia la reutilització d’aquests escrits sota una llicència copyleft.
2. Els textos publicats en aquesta revista estan –si no s’indica el contrari– sota una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
La revista anima els seus autors a difondre i donar major visibilitat a les recerques que publique en Research in Education and Learning Innovation Archives, de manera que els informa que en publicar amb nosaltres:
- L’autor conserva els drets d’autor encara que cedeix a la revista el dret de la primera publicació.
- El treball es publica amb una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
- Autoarxiu: s’autoritza i recomana als autors difondre el seu treball en Internet en repositoris institucionals i altres pàgines personals o institucionals, per afavorir la seua visibilitat i citació, sempre indicant clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.