El contrast interlingüístic al servei de la reexió gramatical en l’ensenyament de llengües
DOI:
https://doi.org/10.7203/realia.34.29832Resum
Ensenyar llengües en contextos multilingües implica tenir en compte les llengües de l’escola i les dels escolars. Comporta ensenyar a utilitzar-les com a eina de comunicació i de pensament, però també a observar-les com a objecte d’estudi per entendre les regles del seu funcionament, per comprendre les relacions que s’estableixen entre el significat que vehicula i les formes que adopta. Ara bé, aquest focus en la forma tan sols és eficaç per als aprenents quan es basa en la reflexió i no en la mera transmissió d’un coneixement disciplinar acabat. Aquest article focalitza, especialment, en les investigacions recents sobre el contrast interlingüístic com una eina eficaç al servei de la reflexió gramatical en l’ensenyament de llengües.
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum69
-
PDF (Español)29
-
HTML (Español)4
-
EPUB (Español)2
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2025 Carme Durán Rivas, Alícia Martí-Climent
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-SenseObraDerivada 4.0.
Els articles publicats en aquesta revista estan subjectes als termes següents:
1. La Universitat de València és l’editora de Research in Education and Learning Innovation Archives. La revista conserva els drets patrimonials (copyright) del que es publica en la revista, si bé permet i propicia la reutilització d’aquests escrits sota una llicència copyleft.
2. Els textos publicats en aquesta revista estan –si no s’indica el contrari– sota una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
La revista anima els seus autors a difondre i donar major visibilitat a les recerques que publique en Research in Education and Learning Innovation Archives, de manera que els informa que en publicar amb nosaltres:
- L’autor conserva els drets d’autor encara que cedeix a la revista el dret de la primera publicació.
- El treball es publica amb una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
- Autoarxiu: s’autoritza i recomana als autors difondre el seu treball en Internet en repositoris institucionals i altres pàgines personals o institucionals, per afavorir la seua visibilitat i citació, sempre indicant clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.