El contrast interlingüístic al servei de la reexió gramatical en l’ensenyament de llengües

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/realia.34.29832

Resum

Ensenyar llengües en contextos multilingües implica tenir en compte les llengües de l’escola i les dels escolars. Comporta ensenyar a utilitzar-les com a eina de comunicació i de pensament, però també a observar-les com a objecte d’estudi per entendre les regles del seu funcionament, per comprendre les relacions que s’estableixen entre el significat que vehicula i les formes que adopta. Ara bé, aquest focus en la forma tan sols és eficaç per als aprenents quan es basa en la reflexió i no en la mera transmissió d’un coneixement disciplinar acabat. Aquest article focalitza, especialment, en les investigacions recents sobre el contrast interlingüístic com una eina eficaç al servei de la reflexió gramatical en l’ensenyament de llengües.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Alícia Martí-Climent, Universitat de València

Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, Facultat de Magisteri Universitat de València

Descàrregues

Publicades

2025-01-28

Com citar

Durán Rivas, C., & Martí-Climent, A. (2025). El contrast interlingüístic al servei de la reexió gramatical en l’ensenyament de llengües. Research in Education and Learning Innovation Archives, (34), 1–12. https://doi.org/10.7203/realia.34.29832
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    69
  • PDF (Español)
    29
  • HTML (Español)
    4
  • EPUB (Español)
    2

Número

Secció

EDITORIAL

Metrics