Explorant les experiències docents positives dels professors d'ensenyament secundari en la docència d'esports durant la transició de primària a secundària en el sud de Filipines

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/realia.31.25888

Paraules clau:

pista esportiva, experiències docents positives, històries docents positives, transició educativa d’infantil a secundària, fenomenologia

Resum

L’aplicació de la Llei d’Educació Bàsica Millorada (GOVPH, 2013) va implicar canvis significatius en el sistema educatiu filipí. Si bé la investigació en Educació Física ha explorat l’impacte primerenc d’aquesta reforma educativa des de la seua promulgació en 2013, s’observa una notable absència d’estudis centrats en les experiències docents favorables en l’ensenyament del Programa de pista esportiva a l’escola secundària superior. Per a abordar aquest buit en la investigació, aquest article empra un disseny d’investigació fenomenològica qualitativa per a investigar i obtenir les històries i experiències favorables dels professors que participen en aquest programa. Els participants de les escoles seleccionades a la província de Cotabato (Filipines) van participar en grups de discussió, entrevistes en profunditat i extenses observacions de camp, facilitant així la triangulació de les dades. De les narracions dels participants van sorgir cinc qüestions significatives. Aquestes qüestions abasten aspectes relatius a estudiants cinestèsicament intel ligents i participatius, la concordança entre les competències pròpies de la pista poliesportiva i els coneixements adquirits pels professors en la universitat, la promoció de pràctiques d’ensenyament i aprenentatge interactives, la incorporació d’activitats pràctiques en el pla d’estudis i facilitar una aplicació més senzilla dels plans d’estudis. Els resultats d’aquest treball contribueixen al desenvolupament de conclusions i implicacions que permeten millorar el rendiment del Programa de pista esportiva dins del pla d’estudis de l’Escola Secundària Superior filipina. En comprendre les experiències que els docents entenen com a favorables, aquesta investigació es converteix en un valuós recurs que informa sobre les millo- res polítiques i les pràctiques pedagògiques que es poden implementar per a optimitzar encara més l’eficàcia d’aquest programa i els resultats educatius generals.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Steffany Anne Poblador, University of Southern Mindanao

Physical Education

Referències

Agboola, B. M., Adeyemi, J., & Ogbodo, C. M. (2014). Academic Achievement and Admission Policy as Correlate of Student Retention in Nigerian Federal Universities. International Journal of Business and Social Sciences, 5(2), 101–108. Retrieved from http://ijbssnet.com/journal/index/2363


Asia, D. (2019, Agosto 7). Factors Affecting Senior High School Track Offerings in the Philippines. Retrieved from https://development.asia/insight/factors-affecting-senior-high-school-track-offerings-philippines


Bailey, R. (2006). Physical Education and Sports in School: A Review of Benefits and Outcomes. Journal of School Health, 76(8), 397–399. https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2006.00132.x


Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G.    (2008).    Content Knowledge for Teaching: What Makes It Special? Journal of Teacher Education. https://doi.org/10.1177/ 0022487108324554
 

Baykara, Z., & Orhan, R. (2020). An analysis of job satisfaction levels of physical education teachers in Ankara (Turkey). Educational Research and Reviews, 65–71. https://doi.org/ 10.32996/jhsss.2022.4.4.30


Bertills, K., Granlund, M., & Augustine, L. (2019). Inclusive teaching skills and student engagement in physical education. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/ feduc.2019.00074


Bray, M. (2013).  The Impact of Student Choice on Learning Engagement in Physical  Education. Kinesiology, Sports Studies, and Physical Education Synthesis Projects, 27–28. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12648/4008


Brilliantes, K. B., Orbeta, A. J., Francisco-Abrigo, K. A., Capones, E. M., & Jovellanos, J. B. (2019). Status of Senior High School Implementation: A Process Evaluation. Retrieved from https://www.pids.gov.ph/publication/discussion-papers/status-of-senior-high-school-implementation-a-process-evaluation


Brooks, F., & Magnusson, J. (2006). Taking part counts: adolescents’ experiences of the transition from inactivity to active participation in school-based physical education. Health education research, 21(6), 872–883. https://doi.org/10.1093/her/cyl006


CDC. (2010). Strategies to Improve the Quality of Physical Education. Retrieved from https:// www.cdc.gov/healthyschools/pecat/quality_pe.pdf


Cloes, M. (2017). Preparing Physically Educated Citizens in Physical Education: Expectations and Practices. Retos, 31, 245–251. https://doi.org/10.47197/retos.v0i31.53497


Eddles-Hirsch, K.  (2015).  Phenomenology and educational research.  International  Journal of Advanced Research, 3(8), 251–260. Retrieved from https://www.journalijar.com/ uploads/287_IJAR-6671.pdf


Enriquez, V. G. (1976). Tungo sa maka-Pilipinong pananaliksik. Sikolohiyang Pilipino: Mga ulat at balita, 1(4), 310.


Gilakjani, A. (2012). A Match or Mismatch Between Learning Styles of the Learners and Teaching Styles of the Teachers. I.J.Modern Education and Computer Science, 52–52. http://dx.doi.org/10.5815/ijmecs.2012.11.05


GOVPH. (1987). The Constitution of the Republic of the Philippines. Retrieved from https:// www.officialgazette.gov.ph/constitutions/1987-constitution/


GOVPH. (2013). Republic Act N. 10533. Retrieved from https://www.officialgazette.gov.ph/ 2013/05/15/republic-act-no-10533/


Lee, T. E. (2014). Effects of a Cooperative Learning Strategy on the Effectiveness of Physical Fitness Teaching and Constraining Factors. Mathematical Problems in Engineering. https://doi.org/10.1155/2014/519291


Nucum, K. (2018, Octubre 8). SHS Sports Track: What is it all about? Retrieved from https:// www.edukasyon.ph/blog/shs-sports-track-what-is-it-all-about


Piantanida, M., & Garman, N. (2009). The Qualitative Dissertation: A Guide for Students and Faculty. Corwin Press.


Richards, K. R., Washburn, N., Carson, R. L., & Hemphill, M. A. (2017).  A 30-year scoping review of the physical education teacher satisfaction literature. Quest, 495–514. https:// doi.org/10.1080/00336297.2017.1296365


Rutkowska, K., & Zalech, M.  (2015).   Job Satisfaction of a Physical Education Teacher as Seen by School Community. Physical Culture and Sport, Studies and Research, 34–40. https://doi.org/10.1515/pcssr-2015-0026


Saltan, F., & Arslan, K. (2017). A comparison of in-service and pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge self-confidence. Cogent Education, 4(1), 1311501–1311501. https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1311501


Sergio, M. (2012). K-12 Education Reform: Problems and Prospects. Gibón, IX , 70–80. Retrieved from https://www.adnu.edu.ph/urc/download/p070p080.pdf


Starc, G., & Strel, J. (2012). Influence of the Quality Implementations of a Physical Education Curriculum on the Physical Development and Physical Fitness of Students. BMC Public Health, 12(61). https://doi.org/10.1186/1471-2458-12-61
 

Varea, V., Gonzales-Calvo, G., & Garcia-Monge, A. (2020). Exploring the Changes of Physical Education in the Age of Covid-19. Physical Education and Sport Pedagogy. https:// doi.org/10.1080/17408989.2020.1861233


Whittle, R. J., Telford, A., & Benson, A. C. (2018). Teacher’s Perceptions of How They Influence Student Academic Performance in VCE  Physical Education.  Australian Journal of Teacher Education, 43(2), 19–19. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2018v43n2.1

Publicades

2023-07-26

Com citar

Poblador, S. A., & Lagunero-Tagare, R. J. (2023). Explorant les experiències docents positives dels professors d’ensenyament secundari en la docència d’esports durant la transició de primària a secundària en el sud de Filipines. Research in Education and Learning Innovation Archives, (31), 17–32. https://doi.org/10.7203/realia.31.25888
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    2393
  • PDF
    1031
  • EPUB
    305
  • HTML
    960

Número

Secció

ARTICLES

Metrics

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.