Explorant les experiències docents positives dels professors d'ensenyament secundari en la docència d'esports durant la transició de primària a secundària en el sud de Filipines
DOI:
https://doi.org/10.7203/realia.31.25888Paraules clau:
pista esportiva, experiències docents positives, històries docents positives, transició educativa d’infantil a secundària, fenomenologiaResum
L’aplicació de la Llei d’Educació Bàsica Millorada (GOVPH, 2013) va implicar canvis significatius en el sistema educatiu filipí. Si bé la investigació en Educació Física ha explorat l’impacte primerenc d’aquesta reforma educativa des de la seua promulgació en 2013, s’observa una notable absència d’estudis centrats en les experiències docents favorables en l’ensenyament del Programa de pista esportiva a l’escola secundària superior. Per a abordar aquest buit en la investigació, aquest article empra un disseny d’investigació fenomenològica qualitativa per a investigar i obtenir les històries i experiències favorables dels professors que participen en aquest programa. Els participants de les escoles seleccionades a la província de Cotabato (Filipines) van participar en grups de discussió, entrevistes en profunditat i extenses observacions de camp, facilitant així la triangulació de les dades. De les narracions dels participants van sorgir cinc qüestions significatives. Aquestes qüestions abasten aspectes relatius a estudiants cinestèsicament intel ligents i participatius, la concordança entre les competències pròpies de la pista poliesportiva i els coneixements adquirits pels professors en la universitat, la promoció de pràctiques d’ensenyament i aprenentatge interactives, la incorporació d’activitats pràctiques en el pla d’estudis i facilitar una aplicació més senzilla dels plans d’estudis. Els resultats d’aquest treball contribueixen al desenvolupament de conclusions i implicacions que permeten millorar el rendiment del Programa de pista esportiva dins del pla d’estudis de l’Escola Secundària Superior filipina. En comprendre les experiències que els docents entenen com a favorables, aquesta investigació es converteix en un valuós recurs que informa sobre les millo- res polítiques i les pràctiques pedagògiques que es poden implementar per a optimitzar encara més l’eficàcia d’aquest programa i els resultats educatius generals.
Descàrregues
Referències
Agboola, B. M., Adeyemi, J., & Ogbodo, C. M. (2014). Academic Achievement and Admission Policy as Correlate of Student Retention in Nigerian Federal Universities. International Journal of Business and Social Sciences, 5(2), 101–108. Retrieved from http://ijbssnet.com/journal/index/2363
Asia, D. (2019, Agosto 7). Factors Affecting Senior High School Track Offerings in the Philippines. Retrieved from https://development.asia/insight/factors-affecting-senior-high-school-track-offerings-philippines
Bailey, R. (2006). Physical Education and Sports in School: A Review of Benefits and Outcomes. Journal of School Health, 76(8), 397–399. https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2006.00132.x
Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content Knowledge for Teaching: What Makes It Special? Journal of Teacher Education. https://doi.org/10.1177/ 0022487108324554
Baykara, Z., & Orhan, R. (2020). An analysis of job satisfaction levels of physical education teachers in Ankara (Turkey). Educational Research and Reviews, 65–71. https://doi.org/ 10.32996/jhsss.2022.4.4.30
Bertills, K., Granlund, M., & Augustine, L. (2019). Inclusive teaching skills and student engagement in physical education. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/ feduc.2019.00074
Bray, M. (2013). The Impact of Student Choice on Learning Engagement in Physical Education. Kinesiology, Sports Studies, and Physical Education Synthesis Projects, 27–28. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.12648/4008
Brilliantes, K. B., Orbeta, A. J., Francisco-Abrigo, K. A., Capones, E. M., & Jovellanos, J. B. (2019). Status of Senior High School Implementation: A Process Evaluation. Retrieved from https://www.pids.gov.ph/publication/discussion-papers/status-of-senior-high-school-implementation-a-process-evaluation
Brooks, F., & Magnusson, J. (2006). Taking part counts: adolescents’ experiences of the transition from inactivity to active participation in school-based physical education. Health education research, 21(6), 872–883. https://doi.org/10.1093/her/cyl006
CDC. (2010). Strategies to Improve the Quality of Physical Education. Retrieved from https:// www.cdc.gov/healthyschools/pecat/quality_pe.pdf
Cloes, M. (2017). Preparing Physically Educated Citizens in Physical Education: Expectations and Practices. Retos, 31, 245–251. https://doi.org/10.47197/retos.v0i31.53497
Eddles-Hirsch, K. (2015). Phenomenology and educational research. International Journal of Advanced Research, 3(8), 251–260. Retrieved from https://www.journalijar.com/ uploads/287_IJAR-6671.pdf
Enriquez, V. G. (1976). Tungo sa maka-Pilipinong pananaliksik. Sikolohiyang Pilipino: Mga ulat at balita, 1(4), 310.
Gilakjani, A. (2012). A Match or Mismatch Between Learning Styles of the Learners and Teaching Styles of the Teachers. I.J.Modern Education and Computer Science, 52–52. http://dx.doi.org/10.5815/ijmecs.2012.11.05
GOVPH. (1987). The Constitution of the Republic of the Philippines. Retrieved from https:// www.officialgazette.gov.ph/constitutions/1987-constitution/
GOVPH. (2013). Republic Act N. 10533. Retrieved from https://www.officialgazette.gov.ph/ 2013/05/15/republic-act-no-10533/
Lee, T. E. (2014). Effects of a Cooperative Learning Strategy on the Effectiveness of Physical Fitness Teaching and Constraining Factors. Mathematical Problems in Engineering. https://doi.org/10.1155/2014/519291
Nucum, K. (2018, Octubre 8). SHS Sports Track: What is it all about? Retrieved from https:// www.edukasyon.ph/blog/shs-sports-track-what-is-it-all-about
Piantanida, M., & Garman, N. (2009). The Qualitative Dissertation: A Guide for Students and Faculty. Corwin Press.
Richards, K. R., Washburn, N., Carson, R. L., & Hemphill, M. A. (2017). A 30-year scoping review of the physical education teacher satisfaction literature. Quest, 495–514. https:// doi.org/10.1080/00336297.2017.1296365
Rutkowska, K., & Zalech, M. (2015). Job Satisfaction of a Physical Education Teacher as Seen by School Community. Physical Culture and Sport, Studies and Research, 34–40. https://doi.org/10.1515/pcssr-2015-0026
Saltan, F., & Arslan, K. (2017). A comparison of in-service and pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge self-confidence. Cogent Education, 4(1), 1311501–1311501. https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1311501
Sergio, M. (2012). K-12 Education Reform: Problems and Prospects. Gibón, IX , 70–80. Retrieved from https://www.adnu.edu.ph/urc/download/p070p080.pdf
Starc, G., & Strel, J. (2012). Influence of the Quality Implementations of a Physical Education Curriculum on the Physical Development and Physical Fitness of Students. BMC Public Health, 12(61). https://doi.org/10.1186/1471-2458-12-61
Varea, V., Gonzales-Calvo, G., & Garcia-Monge, A. (2020). Exploring the Changes of Physical Education in the Age of Covid-19. Physical Education and Sport Pedagogy. https:// doi.org/10.1080/17408989.2020.1861233
Whittle, R. J., Telford, A., & Benson, A. C. (2018). Teacher’s Perceptions of How They Influence Student Academic Performance in VCE Physical Education. Australian Journal of Teacher Education, 43(2), 19–19. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2018v43n2.1
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum2393
-
PDF 1031
-
EPUB 305
-
HTML 960
Número
Secció
Llicència
Els articles publicats en aquesta revista estan subjectes als termes següents:
1. La Universitat de València és l’editora de Research in Education and Learning Innovation Archives. La revista conserva els drets patrimonials (copyright) del que es publica en la revista, si bé permet i propicia la reutilització d’aquests escrits sota una llicència copyleft.
2. Els textos publicats en aquesta revista estan –si no s’indica el contrari– sota una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
La revista anima els seus autors a difondre i donar major visibilitat a les recerques que publique en Research in Education and Learning Innovation Archives, de manera que els informa que en publicar amb nosaltres:
- L’autor conserva els drets d’autor encara que cedeix a la revista el dret de la primera publicació.
- El treball es publica amb una llicencia Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
- Autoarxiu: s’autoritza i recomana als autors difondre el seu treball en Internet en repositoris institucionals i altres pàgines personals o institucionals, per afavorir la seua visibilitat i citació, sempre indicant clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.